Nesly Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Har en gutt som snart er 2 år som jeg synes er ganske så sutrete til tider. Han sutrer omtrent for hver minste bagatell, når han ikke får viljen sin (grensesetting). Eksempler kan være når han ikke får leke med bordet, da sutrer/griner han og nekter å spise. Ellers er det MYE og ofte langvarig sutring når han ikke får se TV mer, osv,, Etter an har hvilt på dagen er han ikke til å snakke til den første timen han har våkna..du store min tid sier jeg bare. Da er det sutring, tutt og bamse og bæring som gjelder. Er det noe å gjøre med dette tro? Vet at det er viktig å sette grenser, men syns dette er vanskelig fordi det er så slitsomt med sutringen. Kan det være begynnende trassalder tro? Andre som har det slik? What to do???
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg har en jente på 2 år som er helt lik. Fryktelig slitsomt! Dessverre vet heller ikke jeg hva en kan gjøre med det, men vi er i samme båt. Jenta mi begynner å sutre så fort vi kommer inn døra etter banehagen. Uten grunn i det hele tatt. Har ofte bare lyst å sette fingrene i ørene og synge lalalalalalalalala... Men, det er nok helt klart trassalder her i gården!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 jeg sier til min på 2 at jeg ikke forstår hva han sier når han sutrer så han får snakke ordentlig. det hjelper ofte. men jeg har en ekstremt kort lunte på sutring, takler det ikke. så her kommer han ingen vei med det og det hjelper også. men jeg merker at om vi er mye sammen med besteforeldrene så er sutringa der fortere, fordi de gir han positiv oppmerksomhet når han sutrer.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Det var et godt tips! Jeg har kort lunte selv nar det kommer til sutring.. En blir jo tullete av høre på det!
Nesly Skrevet 30. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 30. november 2008 Huff ja, blir helt gal av den sutringa altså!! Og kjenner igjen det der med at han blir mer sutrete med mye omang med besteforeldrene...desverre. Tror kanskje det er fordi de gir lettere etter, og bruker mer avledning som "utvei" i stedet for å gi streng beskjed at de ikke vil ha noe av sutringen! Ettemiddagene er helt klart værst.. trist, for han er veldig blid på formiddagene, fram til hviletid. Vurderer nesten å slutte å sove på dagen, med håp om å slippe denne sutringen når han våkner opp ijen, og frem til han legger seg igjen på kvelden. Men han er kanskje litt liten til å ikke sove på dagen lengre? Blir 2 i januar..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 min slutta med dagsoving rett før han ble to. det funker veldig fint, men han er sliten og vil rett hjem etter barnehagen. og den dagen i uka han er hos far sover han ofte der. men det har nok mye med at far henter mellom 4-5 pga jobb. mens jeg som regel henter 3. det er ganske forskjell i hvor sliten man blir. du kan jo prøve og holde han oppe i julen, eller i helger, da er ikke livet så tøft som i barnehagen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå