Gå til innhold

sosionomer trives dere i jobbene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har dere jobbet med mye forskjellig? hvordan trives dere med oppgavene deres?

jeg sitter og titter på jobber og drømmer meg bort, det er mye som ser veldig intresangt ut :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal du studere? Jeg studerer nå til sosionom. Det er tøft synes jeg, med 2 små barn så går det litt i ett... og jeg kunne ønske jeg kunne hatt mere tid til både lesing, venner, mann og ikke minst barn, Man er jo ikke ferdig når man kommer hjem fra skolen, men likevel: Jeg er så glad jeg begynte på det studiet. Det er veldig givende, har jo ett fag nå da som ikke er verdens morsomste, men de andre fagene (til nå) er veldig interessante!

Jeg jobber som miljøarbeider på psykiatrisk avdeling, jeg håper å kunne jobbe som miljøterapeut på en liknende avdeling når jeg er ferdig.

Man kan jo få jobb så og si overalt som sosionom, skole, barnehager, Nav... osv osv...

Skrevet

ja jeg begyner forhåpentligvis på diakonhjemmet til høsten. jeg skal ta det på fulltid, så blir nok travelt. men jeg har bare 1 liten en da og ingen mann og ta meg av så jeg tror det skal gå.

så bra du trives! det virker ut som om det er veldig mye intresangt og jeg gleder meg veldig :-)

det er en del av det positive, at det er så mye forskjellig man kan gjøre :-) morro og høre hva andre har valgt

trives du på psykiatrisk avdeling? er det for langtidsopphol?

Skrevet

Ja, jeg stortrives der. For noen er det langtidsopphold, for andre er det bare for kort stund.

Jeg angrer i allefall ikke til nå på utdannelsen jeg holder på med... men jeg gruer meg til eksamener 2, 3, 4 o g 5 desember nå :(((

Skrevet

ja det forstår jeg godt at du gjør! jeg hadde en eksamen i høst og det var samfunnsfag og jeg holdt på gå på veggen så mye grudde jeg meg. hadde jeg hatt eksamen 4 dager på rad hadde jeg død... hehe

er det skriftlig alt sammen?

Skrevet

Ja, jeg synes da det:) Har jobbet på ulike typer barnevernsenter, både akuttsenter og langtidsinstitusjoner.

Har tatt ekstra utdanning i både jus, psykologi og pedagogikk/veiledning (noe tok jeg før sosionomutdanningen) og jobber nå som konsulent/rådgiver i staten.

Skrevet

så bra :-) trives du somr konsulent/rådgiver i staten?

har tenkt at det må være en veldig fin jobb mens man har barn, og det ser også intresangt ut som så mye annet.

og jobbe på barnevernsenter høres også fryktlig intresangt og givende ut og apselutt noe jeg kunne tenkt meg.

lyst til å gjøre alt jeg... hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...