Gå til innhold

Til de som har barn, men som har opplevd MA/SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde en MA for rundt fem uker siden, og i etterkant har jeg begynt å tenke på om det var noe som skilte dette svangerskapet fra mitt forrige svangerskap da jeg fikk ei velskapt jente. Det hadde vært interessant å høre andres erfaringer.

Jeg hadde mange av de samme symptomene i begge svangerskapene, men denne gangen var jeg ikke kvalm i det hele tatt (var ikke mye plaget av det sist heller), og jeg var heller ikke spesielt sensitiv på lukter. Magen føltes heller ikke særlig oppblåst denne gangen. Likevel tenkte jeg egentlig ikke over at dette kunne bety at noe var galt. Jeg var jo trøtt og slapp som sist, hadde ømme bryster, var mye tørst og måtte opp på do om natta.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde 2 jenter fra før da jeg hadde en sa 17.mai i år. Kan ikke helt sette fingren på hva som var annerledes... Var liksom bare VELDIG i tvil om at det skulle gå bra den gangen. Så da jeg fikk vond og beg å blø var jeg på en måte forberedt. (var fullgått 8 uker)

Er nå 17 uker imorgen, og denne gangen kom jeg i babymodus tidlig. Kan fremdeles ikke sette fingren på hva som har vært forskjellig, men magefølelsen sa at det ikke ville bli baby sist, men at det blir baby nå :)

Skrevet

Jeg hadde ei jente som satt på 1.pp fra før da jeg mistet. Hadde en sa i oktober 07 og en ma i februar 08. Merket ikke noe forskjell på svangerskapene i forhold til symptomer. Har i alle mine svangerskap vært veldig kvalm de første ukene, men var kun i den som endte i ma at jeg kastet opp. Tror ikke akkurat det hadde noe å si...:) Nå er jeg hvertfall gravid igjen, i 34. uke... Har også denne gangen vært mye kvalm, frem til rundt uke 16, men ikke merket at symptomene var hverken sterkere eller svakere i grunn.

Er nok veldig tilfeldig hvordan symptomene er når man mister, så tror ikke du finner noen fasit akkurat der..:)

Lykke til videre!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...