Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Har en sønn som har ADD ( Nesten det samme som ADHD men uten hyperaktivitet, men passivitet). Han skal fra neste år begynne på ungdomsskolen. Har i det siste begynt å snuse litt på steinerskolen. Min gutt har tilrettelagt undervisning men synes liksom ikke han passer inn i en skole hvor alt blir målt med prøver, karakterer og det man presterer. Han møter nederlag etter nederlag . Gruer meg til neste år når han skal begynne å få karakterer. Noen som har gått på steinerskolen som vet noe om dette?
ScaryMama Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg har gått på steinerskolen. Skolen kan fungere veldig godt for noen, og mindre godt for andre. Det som er positivt i forhold til adhd er fokuset de har på aktiv læring. Det er mye campingturer, utetimer og mer dans og håndarbeid. Det som er mindre positivt i forhold til adhd er at de ikke benytter lærerbøker så man er nødt til å følge med i timene for å få med seg det man skal lære.
Puncky med nr tre i magen Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 En annen ting du også bør ta i betraktning er at diagnoser som ADD, ADHD og dysleksi ikke er annerkjent ved flere skoler og av flere lærere på Steinerskolen. På den måten kan du møte mer motgang og lite forståelse når det gjelder din sønns diagnose
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå