lioness* Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Hei Sniker meg inn en tur, har lenge igjen på 1. tri enda men har et lite spørsmål til dere. Vi lurer på å legge ferie til påsken i år, siden det forhåpentligvis blir baby i juli (ca 6 uker på vei nå). Tenker å reise bort i et par uker eller noe sånt. Hvordan er det å reise bort mot slutten av 2. trimester? Er formen fin for de fleste, hvor langt er det forsvarlig å fly og hvor "eksotisk" kan man gjøre ferien?? Vet man skal være forsiktig med maten i en del land, og jeg vil ikke dra noen steder hvor jeg trenger vaksiner. Men hva med USA? Australia - for langt? Sør-Amerika? Er veldig usikker på hva vi skal velge, og vil ikke være altfor tøff i trynet heller. Har dere noen ferieerfaringer å dele med meg??
Trinidad33 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Hei! Vet ikke helt hvordan det er i slutten av 2 trimester, men jeg er i beynnelsen av 2.tri og kom hjem fra Florida i går. Turen gikk veldig fint for meg og jeg har kost meg mye. USA er et trygt land å reise til, der er de hysteriske når det gjelder mat så omtrent alt du får tak i er pasteurisert og godt stekt. De spør alltid hvordan du vil ha kjøttet ditt stekt og jeg fikk aldri servert rødt kjøtt. Man skal jo egentlig holde seg unna salat og grønt som ikke er kokt, men jeg droppet å tenke på det. All salat jeg fikk servert var vasket og var det noe stygt lot jeg det bare være. Flyturen til Florida tok ca 10 timer. Noe særlig lenger enn det tror ikke jeg at jeg ville ha dratt, men det får du ta stilling til selv. Det er slitsomt å fly og man må tenke på at man skal bevege seg endel for å unngå blodpropp. God tur :-)
Liljekonvall<3 Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg er(i morgen) i min 24. uke og vil si at dette er veldig individuelt og du bør kanskje se ann litt hvor du drar og hva du gjør. Jeg for min del blir fort sliten i og med at magen begynner å bli ganske stor og tung, så lange turer er ikke noe for meg. Alt for lange flyturer ville jeg også ha unngått, da jeg lett får krampe i leggen om jeg sitter stille lenge(ikke er det vel anbefalt å fly langt under graviditeten heller?).. MEN, en tur til varmere strøk ville jeg ikke takket nei til. Trenger jo ikke å dra så langt kanskje..? =) Som sagt, veldig individuelt..
lioness* Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #4 Skrevet 1. desember 2008 Tusen takk for gode tips jenter! Tror jeg skal unngå å reise for langt ja, østkysten av USA er jo et godt alternativ da. Det er ikke altfor mange timer hvis man får de riktige flightene. Men litt sol og noen fridager, det håper jeg vi kan få til! Får legge opp løpet slik at vi tar det rolig og må se om vi kan få kjøpt noen avbestillingsforsikringer som dekker problematikk ift svangerskap (i tilfelle jeg blir helt ødelagt av bekkenløsning og ikke kan reise feks..?) Thanks!
septemberpiken Skrevet 1. desember 2008 #5 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har ingen erfaringer, men prøvde å lese det jeg kom over da vi begynte å planlegge ferie... det virker som at det for mange er en bra tid å reise på, men som alt annet oppleves hvert svangerskap individuelt. Vi tok våre forholdsregler, og jeg byttet ut USA (som jeg hadde veldig lyst til - er veldig glad i USA som ferieland) med Kanariøyene. Er i slutten av 2. trimester i januar (når vi reiser), og måtte såpass langt for å få litt sol og varme, men legger opp til en upretensiøs tur, i tilfelle formen ikke er optimal. Vi planlegger heller en litt lenger reise når mini har blitt noen måneder gammel, men det er altså vårt valg. Lykke til med planleggingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå