Gå til innhold

Design av ny babyseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en designstudent som holder på med masteroppgave for tiden. Oppgaven går ut på å designe en ny babyseng for private hjem. For at den nye sengen skal bli best mulig, ønsker jeg innspill fra foreldre/kommende foreldre.

Her har dere et sett med spørsmål det hadde vært fint å få svar på:

- Hvordan ser drømmesengen ut?

- Hvilke kriterier er avgjørende når dere skal kjøpe ny seng til spedbarnet?

- Hvis dere har en seng allerede - hvilken har dere? Hva er bra og dårlig med den?

- Hvilke materialer foretrekker dere at den er laget av? Hva med farge?

- Er det en fordel at den har hjul og kan trilles rundt i huset?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vugge med flere oppheng! Slik at man kan ha barnet "hengende" i stuen, og flytte det enkelt inn på soverommet når man legger seg. Lett å justere høyden så man kan ha den intill sengen og kanskje heve den etterhvert. Kunne justere høyden i opphenget som sitter fast i vuggen slik at man kan justere høyden uansett hvor den henger. Feks om den henger i stuen og man har små storesøsken som kan nå barnet, men ha mulighet til å senke den enkelt når storesøskene feks har lagt seg og man vil ha mer kontakt med barnet. Festet i taket bør være enkelt slik at det ikke lager store merker, kanskje mulighet til å henge den i en slik "saks" man kan feste i døråpninger. Nøytral farge og relativt rimlig, ettersom en vugge bare kan brukes en ganske kort tid :-)

Ja det var dette vi ønsket oss når vi fikk sistemann.....

Skrevet

Min drømmeseng er enkel.

Jeg ville hatt en i materiale som er lett å rengjøre (malt tre), som er lett og justere høyde på, men flere høydetrinn enn standard sprinkelseng, så den kan stå ved siden av mors seng (i mors seng høyde) og mor enkelt kan dra ungen inntil seg den første tiden for amming. Ellers synes jeg at den første sengen kunne hatt en madrass med opphøyde kanter slik at en nyfødt ikke drukner i sin første sprinkelseng. Sånn at den bygger et lite rede rundt babyen, om du skjønner?

tette nok sprinkler så ikke hode kan komme i mellom (fyfy til den ene ikea sengen)

Noe som hadde vært stilig da, var en sprinkelseng men, med en vugge funksjon som enkelt kunne tas av og på etter ønske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...