Gå til innhold

Design av ny babyseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en designstudent som holder på med masteroppgave for tiden. Oppgaven går ut på å designe en ny babyseng for private hjem. For at den nye sengen skal bli best mulig, ønsker jeg innspill fra foreldre/kommende foreldre.

Her har dere et sett med spørsmål det hadde vært fint å få svar på:

- Hvordan ser drømmesengen ut?

- Hvilke kriterier er avgjørende når dere skal kjøpe ny seng til spedbarnet?

- Hvis dere har en seng allerede - hvilken har dere? Hva er bra og dårlig med den?

- Hvilke materialer foretrekker dere at den er laget av? Hva med farge?

- Er det en fordel at den har hjul og kan trilles rundt i huset?

Håper på mange svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vugge med flere oppheng! Slik at man kan ha barnet "hengende" i stuen, og flytte det enkelt inn på soverommet når man legger seg. Lett å justere høyden så man kan ha den intill sengen og kanskje heve den etterhvert. Kunne justere høyden i opphenget som sitter fast i vuggen slik at man kan justere høyden uansett hvor den henger. Feks om den henger i stuen og man har små storesøsken som kan nå barnet, men ha mulighet til å senke den enkelt når storesøskene feks har lagt seg og man vil ha mer kontakt med barnet. Festet i taket bør være enkelt slik at det ikke lager store merker, kanskje mulighet til å henge den i en slik "saks" man kan feste i døråpninger. Nøytral farge og relativt rimlig, ettersom en vugge bare kan brukes en ganske kort tid :-)

Ja det var dette vi ønsket oss når vi fikk sistemann.....

Skrevet

Min drømmeseng er enkel.