Gå til innhold

Hva gjør dere med barn som ikke vil spise da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 2 år spiser svært lite om dagen. I dag har kun kun spist èn brødskive, to skjeer med middag og 5 skjeer grøt.

Prøver å ikke stresse, men blir alikevel litt stresset når jeg ser hun spiser så lite.

Så hva gjør dere i sånne tilfeller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alle har slike perioder, så går det noen dager hvor han spiser lite tenker jeg ikke mere på det.

Men da det en gang var mere enn noen dager kjørte jeg rundt fra butikk til butikk på utkikk etter gode ideer.

Dette er nå lenge siden og idag er pannekaker alltid safe.

Skrevet

Lar det gå sin gang, har hun en periode med dårlig apetitt så kommer det en periode med bedre matlyst etterpå.

Skrevet

Så lenge hun drikker og ikke er slapp så tror jeg det går greit. Blir du veldig bekymra kan du jo ringe helsesøsteren din imorgen. Mine barn har også perioder hvor de ikke spiser så mye... jeg har det selv også av og til :) veldig sjeldent vel og merke ;)

Skrevet

Da min søster var to spiste ikke hun heller. Husker hun så ut som en utsultet stakkar, 95cm og 7 kg. Ikke mye kjøtt på kroppen. Hun ble innlagt og fikk mat gjennom slange. Da hun kom hjem igjen spiste hun mye pølser og pasta, de fikk ikke i henne noe annet og hun fikk da det hun ville, bare hun spiste. Brødskiver med nugatti fikk hun også, litt bra mamma ikke brukte dib på den tiden slik at hun fikk høre hvilken dårlig mor hun var;)

Skrevet

Det har nok vart lenger enn noen dager. Ganske lenge i grunn.

Hun har aldri vært noen storspiser, men den siste mnd syns jeg det har blitt vanskeligere og vanskeligere å få i henne mat.

Syns det drar ut så... *sukk*

Skrevet

Mini spiser normalt bra med mat, så hvis han har en liten periode han spiser dårligere, så syns jeg det er greit. Jeg prøver å lage ting jeg vet han pleier å spise mer av, men tilbyr sjeldent flere ting hvis han ikke spiser det han får først.

Hvis det er et barn som alltid spiser dårlig og som det er vanskelig å få i nok mat, så er det mye vanskeligere. Da ville jeg nok prøvd flere ting til hvert måltid bare for at barnet skulle spise noe og heller vendt av den uvanen med å få mange alternativer når han/hun spiste mer normalt.

Skrevet

vår to åring er også sånn om dagen. spiser nesten ingen ting... egentlig er jeg ikke stresset over sånt, vet at det er heeelet vanlig at de har sånn perioder i den alderen ( ser "alle" barna i bhg jeg jobber også har det).

det som stresser meg litt er at hun ikke er så veldig stor, eller hun har ikke så mye å gå på. var på helse stasjonen for en liten mnd siden og da var hun 84cm og 10900g. og lå på nest nederste kurve . og helsesøsteren sa at det var hakket før hun ville gjøre noe med det ( hun hadde gått ned en kurve+ at kurven hennes var veldig lav (under den nedesrte streken) de første leve mnd hennes.

for to uker isden var vi hos allergi legen og da hadde hun gått ned 500g, og etter det har hun nesten ikke spist ordentlig en eneste dag. så litt redd hun går mer ned..

men hun spiser jo da- bare ikke noe i forhold til hva hun pleier.

i dag har hun spist en bit av et rudsprø knekkebrød ( hun pleier å spise 2-3 stk). et halv rundtstykke( hun pleier å spise hvetrfall et rundtstykke eller 2 brødskiver til lunsj), noen skjeer havrefras, og lit julepølse pluss noen biten potet under tvang til middag( hun pleier å sluke middag).

det går nok over. så vi trenger nok ikke uroe oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...