Gå til innhold

presset til sykemelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig vaierte arbeidsoppgaver og trives utrolig godt i det meste av jobben. Vi er mange om beinet når det kommer til stillinger, og flere kollegaer har i lengere tid sagt rett ut at jeg ikke lenger utfører oppgavene mine.

Jeg følte i utgangspunktet dette ikke stemmer... er nå 21 uker og det eneste jeg sliter med er kvalme og stress. Jeg tenker nå at jeg vil be om en 50% sykemelding fra 5 desember, og jobben min er veldig glade for det. Som prosjekt leder er det viktig for dem at en ny person trer inn som vikar snarest mulig for å få et velykket prosjekt.

MEN, jeg gruer meg så til å gå til legen.. Har jeg eeeeegentlig krav på en sykemelding fra 22 uke pga stress og kvalme samt arbeidsgivers mas?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk samme beskjeden som deg faktisk, og hadde ikke noe annet valg enn å sykemelde meg, prøvde først 40 %, men endte opp på 100 % ganske snart. Føler egentlig at jeg klarer å jobbe, men når sjefen ikke vil ha meg der, så er det ikke så mye annet å gjøre vel. Kanskje jeg bare har dårlig selvinnsikt, og gjorde en elendig jobb uten å se det selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...