Gå til innhold

ville dere laget pizza, taco ol på julaften?

Anbefalte innlegg

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

Tenker på til barna da, det er jo ganske kraftig kost vi voksne mesker oss med da.

Jeg ville nok ha styrt unna akkurat slike ting på julaften jeg da, dette kan spises ellers i året, men hadde definitivt laget til noe sånn at alle hadde noe de likte, men tenker da mere på div pølser, medisterkaker, kjøttkaker,kalkun fillet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei det ville jeg ikke lagd

Skrevet

nei, ville ikke laget pizza, taco o.l på julaften.. ungene får jo lære seg å spise annen mat også.. her har vi ribbe, stek, medisterkaker og sånne tykke små pølser. Og de fleste liker vel noe av det.

Skrevet

Nei d gjør jeg ikke. men ingen av mine barn spiser taco,pizza,hamburger ol da.

vi har forett: terteboller i hvitsaus m/tertesjell ( d er jo fisk å sunt)

åsså har vi pølser,medisterkaker,ribbe, kottletter, masse forsjellige grønnsaker,poteter og saus..

så er noe alle liker på bordet:):)

Skrevet

Nei det ville jeg ikke. Nå er jeg uansett vokst opp med ribbe, pølse og medisterkaker så det vil jo aldri være noe problem at barna ikke liker det..

Er vel ikke så mye av den tradisjonelle julematen som er så ubarnevennelig (for ett flott ord) er det det da?

Skrevet

nei det ville jeg ikke.

men mine elsker medisterpølser og medisterkaker med poteter og brun saus. så det er ikke noe problem hos oss.

Gjest Sauen - preggers
Skrevet

Nei, jeg må ha pinnekjøtt, og håper barna mine også kommer til å like det. Hvis de absolutt ikke vil ha pinnekjøtt, kommer jeg selvfølgelig til å lage annen mat til dem, men da noe julemat som medisterpølser eller noe...

Skrevet

Nei, det kommer ikke på tale her i gården i allefall ;)

Skrevet

Nei, det hadde ikke kommet på tale.

Skrevet

Aldri i verden.. Om han ikke liker ribbe liker han i allefall medisterpølse og-kaker. hadde vi hatt mindre barnevennlig julemat hadde jeg kanskje vurdert å endre noe på juletradisjonen i stedet. Men ikke taco eller pizza altså!

Skrevet

Ja jeg har laget annen mat til mitt barn på julaften, i fjor spiste ikke han ribbe, kunne ikke spise medisterkaker og pølser pga allergi. Så han fikk akkurat det han ville ha og det var spagetti.

I år er det litt annerledes, for han får lov til å spise pølser nå, men han liker ikke det eller kjøtt/medister kaker. Og vil han ha pizza, så lager jeg det.

Skrevet

Nei, tror ikke det. Kan være vanskelig å svare da jeg har en to-åring som spiser alt. Heldigvis hiver hun innpå med pinnekjøtt, så det problemet dukker ikke opp på en stund. Storebroren min fikk risengrynsgrøt da han var mindre, han åt ikke noe annet og de ville jo ikke at han skulle sulte heller:)

Skrevet

Vi har siden taco "kom til Norge" hatt lillejulaftentaco og da går det ikke an å ha det på julaften også, så det er uaktuelt:-) Vi har ribbe, pølser og medisterkaker på julaften og regner med mini kommer til å like noe av det hvertfall og da får han spise det. Hvis han av en eller annen grunn ikke kan eller vil spise det etterhvert, så kommer jeg nok til å lage noe annet til han, for på julaften syns jeg alle skal få noe de liker, men tror nok jeg hadde hatt store problemer med å lage pizza.

Skrevet

På ingen måte, får helt spunk av unger som "ikke liker" og får spesialservering til alle måltider.

Det er sinnsykt sjeldent at det ikke er NOE på et juleaftens-bord som "ingen" kan spise.

Skrevet

Mener du da at barn som ikke liker maten skal gå uten mat?

Og om det er noe på bordet som min gutt tåler så skal ha bare spise det?

Hmm da blir det gulrot og saus til han på juaften.

Skrevet

Du skjønner kanskje at det er forskjell på å ikke tåle noe og å være vrang og ikke ville ha.

Skrevet

Han går vel ikke uten mat om han får gulrot, potet og saus?

Hadde aldri i verden laget pizza osv her i huset nei..

Skrevet

Nei..d ville jeg ikke gjort.Her liker de julepølse så da er saken grei! Slik mat hører ikke julaften til for min del.

Skrevet

Gulrot og saus på julaften til en 3 åring kommer ikke på tale i mitt hus. Potet spyr han av, så derfor blir det bare gulrot og saus han da ville spist.

Men nå er ikke det noe problem for oss at han får det han vil ha, siden vi spiser akkurat det vi vil ha. Det er nok et større problem for andre at min gutt får spesialbehandling på julaften.

Skrevet

nej, jeg hadde aldri i verden laget spesialmat til en unge som bare var i "liker ikke" fasen. det er utrolig mange foreldre som gjør det og ender opp med å ha unger som "ikke liker" julemat i en alder av 25. helst vil de fortsatt ha grandis med ketchup. jeg får helt dilla av det. enten spiser de det som er på bordet, ellers blir den en brødskive med noe når vi andre er ferdig med å spise..

Skrevet

Nei, her er det ribbe, pølser og medisterkaker med tilbehør. Men kunne godt stekt en kylling eller noe sånt. Jeg likte ikke ribbe da jeg var lita, så jeg hadde nok ønsket meg det da :-P

Skrevet

Man gjør heldigvis som man vil. Jeg for min del hadde aldri villet sydd puter under armene på en sutrete 3-åring som "ikke liker", og servert spaghetti m/ketchup fordi det var det eneste prinsessa ville ha.

Og ja, jeg har en 3-åring hjemme ;)

Skrevet

Nei, men så spiser min sønn ALT da. Kun noen få unntak som havregryn i melk og blomkål han ikke spiser som vi har prøvd å gi han hittil.

Skrevet

Jeg har en ganske kresen gutt men han får ikke annen mat i julen. Nå er det både kalkun, potetmos, rundstykker og masse forskjellige grønnsaker på julaften så noe av det kommer han nok til å spise. Tror at det kommer til å falle mer i smak enn både pizza og taco.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle det for å sy puter under armene på min gutt, om han får annen mat på julaften fordi han ikke liker det vi skal spise eller ikke tåler det vi skal spise. Hadde det bare vært "en sutrete 3 åring som akkurat 5 min før vi skal spise trass", så hadde ikke jeg heller laget noe annen mat.

Ser bare at det er meg som har svart "ja det vill jeg ha gjort" men vet at det er mange flere her inne som har barn med allergier.

Og ja jeg vet da utmerket godt forskjell på å ikke tåle mat og ikke like mat.

Men det kunne ikke falle meg inn å ha den holdningen på julaften at enten spiser du kun saus og gulrot, eller ingenting. Den holdningen har vi til hverdags, men ikke på julaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...