Gå til innhold

til dere som har svangerskapsforgiftning!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ble det oppdaget, og hva skjedde videre? ble dere satt igang, fikk dere medisiner, evt hvor, på sykehus eller hjemme? hvor langt var dere i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tegn på begynnende svangerskapsforgifning nå. Det ble oppdaget da jeg var på kontroll for en uke siden i uke 33+3 fordi blodtrykket var veldig høyt, eggehvitte i urinen og mye vann og hevelser i kroppen. Har siden da vært og målt blodtrykket annenhver dag, og det har steget for hver gang. Hvis ikke det er bedre på kontrollen i morgen blir jeg lagt inn på føden så de kan vurdere hva de vil gjøre videre. Har fått beskjed om å ta det helt med ro uten at det har hjulpet noe, så krysser fingrene for at det går bra i morgen..

Skrevet

hvor høyt er blodtrykket ditt? krysser fingre for deg i morra:)

Skrevet

heisann.jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap.men jeg hadde ikke høyt blodtrykk dvs. jeg har veldig lavt blodtrykk fra før så i forhold til vanlig var det høyt på meg men det var ikke høyt blodtrykk i forhold til normalen,.......så det var først da jeg jeg sa symptomene jeg hadde som synsforstyrrelse..som at jeg så gule prikker og hadde hodepine og smerter under ribbenet...øverst i magen.i tillegg til høyt nivå av protein i urinen.

Jeg ble sendt på sykehuset med engang fordi jeg fikk noen komplikasjoner i forbindelse med dette....men jeg var på observasjonen i 1 uke før de satte fødselen i gang ,men det var mer pga. for liten vekst på babyen som de fant ut samme dag som at jeg hadde svangerskapsforgiftning....jeg husker ikke at jeg fikk medisiner.

De satte igang fødselen 3 uker før termin.

Min erfaring er at du må¨være frampå å spørre og kanskje mase litt på leger og jormpr ang.dette temaet.....jeg fikk ikke mye info.....

Lykke til og håper du slipper unna:)

Skrevet

Jeg fikk oppdaga det på rutinekontroll hos legen. Hadde mye høyere blodtrykk enn jeg vanligvis har (Skal legges til at jeg har vært plaget av veldig lavt blodtrykk de siste 3-4 årene.). Hadde også proteiner i urin. Blei lagt inn på sykehuset samme dag, og lå der til observasjon i 2 døgn. Siden blodprøver, BT og urin holdt seg stabilt, fikk jeg lov å komme hjem, med "påbud" om total hvile. Får ikke lov å i butikken engang.

Blir nå fulgt opp annenhver dag med urin og blodtrykk. Ettersom jeg forstå, så setter de meg ikke på blodtrykksregulerende medisiner siden jeg har sliti med så lavt blodtrykk i utgangspunktet. Skal tilbake på sykehuset på onsdag, og får da vite hva som skjer videre etter det. MULIG jeg blir satt i gang i uke 38. Er 37+2 i dag.

Skrevet

ett spørsmål.. må man ha proteiner i urinen når det gjelder sv.skapsforgiftning? jeg fikk vite at blodtrykket har steget, men ingen proteiner..

Skrevet

Ja, jeg forsto på JM at det må være proteiner i urin (ikke bare spor) for at det skal være forgiftning. Ho forklarte at proteinene kommer av at nyrene skiller ut proteiner, og det er det som kjennertegner en forgiftning. Sånn jeg forsto det i allefall... =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...