lykkelig mor,med en til på vei Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Har igjen en uke til termin nå, og opplever plutselig noe rart. Magen ble plutselig kjempe hard og stram i går kveld, og den ble sånn. I natt hadde jeg få perioder hvor den ble tilnærmet normal "myk", men i små perioder. I dag har den vært bedre, men nå har det begynt igjen, helt hard. Ingenting som får den myk igjen, ikke om jeg går, står, sitter eller ligger. Hva kan dette være? Det er ikke vondt eller noe, bare ubehagelig bevegelse messig. Nå har den vært steinhard i en time ca, kjenner ikke mye til liv når det er sånn, mister litt følsene der tror jeg, men kjenner liv med engang det blir mykere. Har hatt mye "normale" kynnere i det siste, men minner ikke om det. Takker for svar, eller høre om andre som har det sånn. Er førstegangsfødene, og merker det er mye jeg skulle likt å ha visst.
Mrs. Charming Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg er ingen ekspert, derfor tipper jeg at det er kynnere. Når jeg er i bevegelse, om jeg er sliten eller stressa så knyter magen seg i en kynner og kan vare helt til jeg har fått hvilt litt. Så hvis jeg går tur og fortsetter å gå rundt hjemme, feks gjøre husarbeid-kan jeg ha en konstant kynner i over en time: Helt hard i magen og stiv i lysken og korsryggen.
Hakkamella Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Har også opplevd dette, og tror også det er kynner. Men jeg er ikke så nær forestående fødsel som deg. Jeg er bare 31+1 i dag. Men jeg har merket at mine kynnere kan variere fra etpar minutter til hva virker som en evighet. Har aldri tatt tiden, men en til flere timer tipper jeg gjerne. Helt steinhard, strammer, til tider ubehaglig stramt. Hovedsaklig skjer dette når jeg er sliten eller ute i sosiale sammenhenger (og sikkert dermed blir litt anspent).
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Dette er kynnere, har hatt det leeeenge. Snakket med sykehuset om det, og det kalles visstnok Braxton Hicks eller noe sånt. Jeg har hatt kynnere som ikke slipper taket på flere døgn...
♥Mie Celine♥Håkon♥ Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 ja er riktig at de kalles braxton hicks. jeg er uke 28 imorgen! og har vært plaget med det et par uker allerede. med forrige mann var de så ille at de satte riehemmende drypp på meg. så de kan oppleves veldig intense!!! men er ikke farlig (de kan sette igang modning og åpning, men du er jo så langt på vei at det ikke gjør noe. jeg må være obs på det enda) når jeg gjør reint, handler og er aktiv, så kan et være steinhardt i mange timer.. men om jeg tar en varm dusj, masserer magen pent og legger meg ned og hviler, så gir det seg
lykkelig mor,med en til på vei Skrevet 30. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2008 Takker for fine svar. Da er jeg heldig som ikke har hatt kynnere før:o) Fint å høre at det er fler med det samme. Beroligene..
Elin snart mamma til 3 Skrevet 1. desember 2008 #7 Skrevet 1. desember 2008 aha så det er det dette er assa jeg har lurt på hvorfor magen min blir så steinhard til tider!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå