HokusPokus&Filiokus Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 17 dager før termin bestemte lille snuppa seg for å komme ut. Var en herlig drømmefødsel. Merket den første rien 05.20 tirsdag morgen, det var ikke særlig vondt, men jeg ble så spent på om noe var på gang så jeg fikk ikke sove mer. Ville ikke si fra til samboer eller mamma enda, i tilfelle det gikk over, men 6.30 ringte jeg mamma som skulle passe sønnen min og ba henne komme når hun fikk tid. Fikk beskjed av henne om å ringe føden med en gang ( hun har hatt raske fødsler), så da gjorde jeg det, de sa jeg kunne ordne litt til og komme når jeg ville. Fikk hjem samboer og 7.15 dro vi på føden, var fortsatt ikke særlig vondt, husker jeg ble litt irritert over at mamma og samboer stressa sånn for jeg var sikker på vi kom til å bli sendt hjem. Kom inn 7.50 og ble undersøkt med en gang, hadde da 6 cm åpning og jeg ble så lykkelig over at det virkelig var igang Neste ri var skikkelig vond, og vannet gikk, og rett etterpå fikk jeg skikkelig trykketrang med en gang, skal si jordmora fikk fart på seg! Hun undersøkte og da var det full åpning og jeg fikk presse Fosterlyden forsvant et øyeblikk så lege ble tilkalt, han satte lokalbedøvelse i åpningen og gjorde klar sugekopp for han trodde hun kanskje trengte litt hjelp til å komme ut. Så feil kan man ta! Jeg presset alt jeg kunne og litt til og 8.20 kom ei herlig lita jente med kjempemasse svart hår. 3310gram og 49 cm lang Revnet ikke en millimeter heller:) Det var en skikkelig drømme fødsel som var over på bare 3 timer Lykke lykke til alle dere som fortsatt venter Et tips: PUST PUST PUST og bruk alle krefter på å slappe av i stedet for å skrike, da gjør det ikke så vondt
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Gratulerer så masse med lille tulla! Skal huske på tipset ditt og prøve å puste;) Håper vi er like rundt hjørnet:D
Susie & Desembergullet Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Så flott fødselshistorie, gratulerer med den vesle jenta di! Kos dere masse fremover. Og takk for tips, håper min egen går like smurt om en tre ukers tid!! Kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig nå.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 gratulerer så masse med lille tulla! det hørtes jo som en grei fødsel!!
Leonella777 Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Wow, for en drømmefødsel.... Så fort og uten å revne!! Sjeldent.. Gratulerer så mye og takk for at du delte historien!! KLEM
Itsrejk Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Gratulerer! Jeg bestiller en sånn fødsel som du hadde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå