Gå til innhold

Hvordan blir dere fulgt opp under hormonstimulering på riksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det jeg altså lurer på er hvor ofte det er vanlig å være inne til kontroll, på hvilke medisiner og hva som skjer når man er på kontroll..?

Jeg er VELDIG redd for å bli overstimulert, da jeg reagerte kraftig på pergo. Er derfor redd for ikke å bli fulgt opp tett nok når jeg skal begynne på medisiner...

Håper noen av dere har noen erfaringer å dele med meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

På vårt første forsøk ble det startet med veldig lav dose, fordi jeg ligger på grensen til PCO, hadde hyppige kontroller, og var minst 1 gang pr uke. Det endte med at jeg brukte Puregon i 16 dager før det var klart for uttak. Da fikk jeg ut 7 egg, 4 ble befruktet og 2 satt inn - ingen på frys og de fikk kun ut på høyre side. Nå skal vi i gang med vårt 2. forsøk og har plass i uke 4. Jeg antar at jeg kommer til å starte med litt høyere dose, men fortsatt få tett oppfølging. Var ihvertfall veldig fornøyd med måten jeg ble fulgt opp på:-)

Skrevet

Kontroller?? Oppfølging?? Jeg var ikke der før UL rett før uttak på noen av mine forsøk.. følte meg helt overlatt til meg selv etter mensen var ringt inn og resept mottat i posten..

Skrevet

Heia!

Tror de opererer litt forskjellig.. jeg hadde AIH behandling med pergo og menopur før ivf.. ved disse forsøkene fant de ut at jejg produserer veldig mange egg og ble derfor tett fulgt opp ved første ivf.. var så ille at jeg var der 2-3 ganger i uken den siste tiden før uttak for at de skulle få fulgt med skikkelig... Og det gikk bra...

Bare gi uttrykk for bekymringene dine dersom de ikke kjenner til prøvehistorien din... de passer godt på...

Ved andre forsøk hadde jeg bare en ul rett før uttak. Men da visste de hvordan jeg reagerte. Følte meg trygg på det de gjorde =)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...