Gå til innhold

Hva skal vi gjøre med julemiddagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to gutter på 3 og 5 år. Til på julaften spiser vi pinnekjøtt, men det spiser ikke guttene. Det blir for seigt og de tygger og tygger til det blir "tyggegummi". Lurer på om vi skal gi de noe annet, eller om de skal lære seg å spise det som blir servert? Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det ribbe og pinnekjøtt. Men du kan jo evt han nokon medisterkaker el medisterpølser ved sida av da.

Slik at dei kan eta det også. Grunnen til begge deler her er fordi eg likar pinnekjøtt veldig godt mens mannen min ikkje er så glad i det. Han eter litt men ikkje mykje, vil heller ha ribbe.

Skrevet

Synes de kan få det de har lyst på jeg..Det er jo tross alt juleaften, og dere har sikkert pinnekjøtt fordi dere elsker....Spør de hva de har lyst på:D

Skrevet

Vi har en toåring, så har ikke vært helt problemstilling enda, men kommer til å la han smake pinnekjøtt men ha pølser av noe slag som han kan spise seg mett på...Pinnekjøtt er jo så salt så like greit at han ikke spiser så mye av det enda...

Skrevet

Jeg ville ha servert dem julegrøt, hvis de liker det da=)

Skrevet

vi pleier å ha noe annet i tillegg, det er jo tross alt julaften :) Nevøen min på 10 liker ikke pinnekjøtt heller, så vi pleier å ha pølser e.l. til barna. I år lurer jeg på om jeg skal lage kjøttboller til de, kjøttbollene varmer seg jo selv i ovnen, og sausen tar 5 min :)

Skrevet

Liker ikke pinnekjøtt selv, så vi har svineribbe, sosisser, julepølse og svinemør, pluss poteter og kålrabistappe te så det liker ungene godt:) 1 1/2 og 2 1/2:)

Skrevet

Kan ikke de voksene spise pinnekjøtt, så kan barna få medister kaker og julepølser samt smake litt av mor og far sitt

Skrevet

Takk for alle svarene! Ja,det er tross alt julaften, de må få noe de liker de også......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...