Mikkeline Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Vi har to gutter på 3 og 5 år. Vi skal ha pinnekjøtt på julaften, men det spiser ikke guttene. Det blir for seigt for dem og de bare tygger og tygger det til "tyggegummi" Har lurt på om de skal få noe annet, eller om de må lærer seg å spise det som er på bordet? Hva gjør dere?
blond Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg synes det er dumt å legge opp til en middag ikke alle liker. Hvis man likevel velger det synes jeg at man skal lage noe som passer alle i tillegg. Hva med pølser i tillegg?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Hjemme hos mamma har vi alltid hatt pinnekjøtt julaften. De siste 17 årene har vi hatt både ribbe og pinnekjøtt, i tillegg har mamma alltid hatt kjøttkaker eller pølser til "oss barna". Synes ikke det bør være sånn på en så viktig dag som julaften at barna må spise det de får servert. Da bør de få et alternativ, de spiser nok pinnekjøtt tidsnok, jeg spiser forøvrig ikke det ennå.
Mikkeline Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 God å se dere er enige med meg. Det er tross alt julaften.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Jeg har servert kjøttkaker til barna når det er mange barn. Hvis ikke så er det jo veldig godt med pølser også. VI har også pinnekjøtt, og det er ikke mange barn som liker det. Det er seigt og litt sterkt så kan ikke forvente at barn skal spise det, og på en julaften må barna få noe de liker.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Vi hadde/har alltid ribbe på julaften. Da jeg var lita så likte jeg ikke det så jeg spiste julepølse. Hadde blitt kjempeglad om jeg hadde fått kylling eller noe sånt. Selv om jeg ikke spiste ribbe da jeg var lita så liker jeg det kjempegodt nå! Smaksløkene endrer seg med årene, så jeg syns du trygt kan gi dem noe annet å spise. Det er jo julaften og da skal alle kose seg :-)
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Om det er bare tygginga som er problemt, så hadde jeg bare skjært det opp i bittersmå biter til dem. Det har mine barn alltid spist. Men dersom det er smaken de ikke liker, hadde jeg nok laget noe annet, f.eks pølser, til dem. Det er jo tross alt julaften
Kulå Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Her blir det sosisser ved siden av. Barna elsker jo dem : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå