Gå til innhold

Er jeg kanskje litt vågal nå....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nemlig tenkt mye på navnet India..... Synes det er så fint.... Har ei prinsesse i magen min som mangler navn.... Har også tenkt på Mathilde..... Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både India og Mathilde er nydelige navn. Har du vurdert Roma?

Skrevet

Hei....

Nei, Roma har jeg ikke tenkt på.... Klang ikke så godt i ørene mine det navnet.... Det passer sikkert for mange andre....

Skrevet

synes ikke det va så fint.. liker mathilde da :)

Skrevet

Synes India var kjempefint!

Skrevet

Syns generelt at stedsnavn ikke egner som navn på mennesker.

Skrevet

Syns de var kjempefine begge to. Jeg ville ha Matilde hvis vi får jente, men får ikke lov av pappaen. India er jo mer spesielt, og det syns jeg er kjempepositivt, men det hadde jeg iallefall ikke hatt lov til å bruke :)

Skrevet

Litt enig i at stedsnavn og land ikke helt passer på mennesker. Men alle har jo ulik smak.

Jeg synes generelt at man skal se om navnet passer sammen med etternavnet. Heter barnet noe veldig typisk norsk til etternavn ville jeg nok styre unna India og heller velge Mathilde. Heter dere noe fancy som går med India kan det jo være litt annerledes.

Det kan noen ganger virke veldig pretensiøst med eksotiske navn til Hansen eller Olsen. Men det er min mening da...

Skrevet

India er kjempe fint!

Det blir bare mer og mer vanlig med "utradisjonelle" navn. Barna mobber nok ikke hverandre, men vi voksne tenker kanskje mye over det? Har selv venninner mer barn mellom 4 - 28 år som heter Donja, Milana, Svala, Sienna og ramalie. Ingen av de har opplevd noe negativt av den grunn;)

Skrevet

Babyen i magen her heter India om det blir jente

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Kjempefint navn! JA TAKK til litt mer egenartede navn, syns det er så mange barn som heter det samme (jfr "motenavn"). Ville gått for India, jeg;-)

Skrevet

Jeg er jo særdeles lite objektiv så lenge jeg er mamma til ei Matilde ;o) Så jeg liker jo det best, selv om India klinger fint det også (ville dog aldri brukt et stedsnavn selv, uten at det er relevant for _deres_ valg) :o)

Skrevet

India er et nydelig navn =) elsker at det er litt spesielt =) men velg det du føler er riktig. ikke tenk på hva andre tenker. Gutten i magen min heter Mio, noe som også er en smule uvanlig. Har fått litt blanda reaksjoner på dette. de fleste spørr om det overhode er et navn :) men det føles riktig for oss, og det er det viktigste. De fleste nye navn trenger bare litt tilvenning :)

Skrevet

Er ikke helt for de derre Hollywood-glam-stedsnavn-greia:/

India blir litt harry spør du meg.

Mathilde derimot er kjempefint!! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...