Gå til innhold

Hverdagen


Varm melk med honning

Anbefalte innlegg

Hei augustmammaer.

Hvordan er hverdagen deres nå med litt større babyer?

Er fødselen et svakt minne?

Sexliv?

Kroppen tilbake i form?

Har dere vært ute på byen?

Hatt barnevakt?

En god natt søvn?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns den er helt super.

er så koselig å se lille snupp utvikle seg dag for dag å lære seg nye ting.

fødselen har nok gått litt i glemmeboka ja:P

kroppen er ikke tilbake nei her sitter kiloa som støpt...

har vært ute på byen.. d gikk overaskende greiit:)

barnevakt har vi hatt en gang å det gikk kjempe fint:)

han sover fra 2100 til 0930:)

sexlivet er bra... veldig vondt i starten men det gikk seg til:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei

Syns det går kjempe bra, er alenemor til to, men syns det går overaskende bra.

tenker på fødselen, men ingen vonde minner om den.

er snart neddi vekten jeg var i før jeg ble gravid, og det er bra.

har ikke vært på bytur enda, men hatt barnevakt noen timer.

Gabriel er flink gutt og sover hele natten, gjort det i 3uker nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekkere og kjekkere til større han blir :D

hadde en grei fødsel, men smertene er glemt ja ;)

sexlivet er vel helt greit. Føler meg "normal" igjenn :)

ja synes jeg er i form. Kjenner mye mindre til bekkenløsninga nå. Kan kjenne bittelitt når jeg triller tur..men ubetydelig

Nei hr ikke vært på byen enda. Sliter med at han tar flaske med andre enn meg :S

Ja vi var på fotballkamp. Måtte se aafk greide å berge tippeligaplassen :P Da var det farmor som passet. Ente med hun måtte mate han med skje hehe

Joda han har ikke rotet om natta en eneste gang..kun den 1 uka bare. MEN nå har han begynt å våkne så ofte om natta for mat. Så jeg er veldig trøtt ja. Listet meg å prøve velling idag, så håper han tålte det. Er ikke mere enn 3,5 mnd.

 

Men jeg har stor sett en blir og fornøyd gutt. eneste gangene han er sur er når han er trøtt. Men nå begynner han å finne søvnen selv lettere. Så jeg har ikke noe å klage på bortsett fra den siste uka har han bare sover 2-3 timer i et strekk. Før sov han fra 4-6 timer, som oftes 5-6. Så håper det snur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

-Nå som lillegutt har blitt større, koser vi oss mer ved å snakke og leke sammen. Fått mer personlighet, og det er mye jeg ser meg selv i han! Morsomt dette her....

-Fødselen var litt røff som endte med keisersnitt, men jeg kan godt tenke meg to til for det...

-Sexlivet begynte noen uker etter fødselen, fødselen hadde ingen påvirkning på sexen (ks)

-Kroppen er langt fra tilbake!! La på meg 26 kg, og 14 er igjen. Masse trening og slanking når amming er ute av verden.

-Har vært på et par vorser, helt greit. Synes vorspiel med venninner er best kontra utested

-Ikke hatt barnevakt, men ska ha snart. Har en kontinuasjonseksamen snart, og da skal mamma passe på lillegutt

-Søvnen er god. Får sove da jeg ammer ham 2-3 ganger om natten.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hverdagen blir bedre og bedre, og lillegutt mer våken for nye inntrykk:) Han blir mer og mer tålmodig, ler mye og er skikkelig nysgjerrig.

Fødselen blir mer og mer et svakt minne, men jeg minnes den med gru:/ Men tror jeg våger meg på å få et barn til likevel engang :)

Dessverre har jeg ikke klart å fått tilbake sexlivet... *flau*.. hehe. Ikke hatt lyst eller ork.. Føler meg litt annerledes, men kroppen er jo i å for seg tilbake til normalen. Gikk ned fort i vekt, og går fortsatt ned... 6 kg mindre enn normalvekt.

Har ikke vært ute på byen, men har vært ute å spist med venninner og drukket et glass vin noen ganger. Lillegutt tar flaske med mm.

Hatt barnevakt noen timer på dagtid.

Tror ikke jeg kan si jeg har god netter for tida, lillegutt har den siste tiden vært våken hver time , hver andre time...Meeeen, nå har jeg begynt med morsmelkerstatning som siste måltid før legging, og ser resultater i at han ikke våkner så ofte!:)

La han kl.19. Sov til 23. Pupp. Sov til 0330. Pupp. Sov til 06.30. Pupp. Sov til 0745. Stod opp:) Det er mye bedre enn på lenge!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått ned alle kiloene men lagt på meg 2 i det siste..koser meg litt for mye med snop og digg når småen har sovnet. Sexlivet er som før,

Fødselen er ikke glemt enda nei, kommer nok ikke til å glemme hvor hardt det var med det første, og kroppen bærer arr etter den store magen:)

Gjør fortsatt vondt i bekkenet når jeg går eller står for mye.

Når det gjelder småen så ser vi mer og mer personlighet:)

Men han har desverre blitt kjempe urolig og gråter en del om kvelden så ikke noe solskinnhistorie her nei. Det er hardt å være Sebastian og mammaen til Sebastian for tiden. Han hadde jo problemer med magen ogg trodde det var borte, men virker som det er begynt på igjen:(

Ellers så sover han stort sett fra 2130-0730- begynt å våkne i fem tiden de siste dagene og er kjempe urolig gjennom stort sett hele natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagen med baby er så koselig! Har en snill og matglad gutt som stort sett sover godt på natta, men i det siste begynt å våkne oftere igjen, sukk. Fullammer enda og håper å fortsette med det en stund til.

Fødselen er virkleig et svakt minne, naturens lov er rar.

Sexlivet kunne absolutt vært bedre. Satser på at jula git litt overskudd til det også..

Kroppen er et eget kapittel som nekter å komme inn i gamle bukser så her må det strammes inn.

Hverken hatt barnevakt eller vært på byen, ikke helt klar for å dra fra han enda. Blitt litt hønemor gitt og ikke er han så begeistret for flaska heller. Men kommer sterkere tilbake neste år;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg storkoser meg med lillegutt, han er så skjønn og smiler så masse:) Han er blitt mye sterkere i hendene og kroppen- og klarer nå å ligge på magen uten å klikke.

Har hatt barnevakt en gang, bare noen timer, og så har jeg vært på besøk til veninner og på kafe, uten baby, - han får da flaske med MM, har masse melk men som regel er jeg hjemme før pappaen rekker å gi noe måltid.

Måtte bare investere i nye bukser, har 4 kilo som sitter som støpt på magen!!

Fødselen tenker jeg ikke på lengre-min var veldig grei, og sånn sett gleder jeg meg til å bli gravid igjen en gang, men det skjer ikke på noen år he he

 

Lillegutt spiser masse på natta, legger han ca halv 9-9, og han spiser 12- halv 1, så 3 og 5-6 tiden.

 

Jeg satser også på overskudd etter jul:)

 

Selv om jeg er litt trøtt og rotet flyter i huset har jeg det kjempeflott! Eneste negative i livet nå er at jeg av og til føler at jeg er blitt en klage-kjærring som kjefter mye på gubben, tror jeg bruker opp all tålmodigheten min på lillegull, for han får bare smil og god-ord selv om han pisser over hele seg rett etter at han har fått på nye klær:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har ting endelig begynt og gå seg til med rutiner og det som er. Har en veldig snill baby og er så heldig at han nå i noen uker har lagt seg mellom 18.00 og 19.00 hver kveld og sovet til mellom 6 og 7 hver morgen. så vi har begge ungene i seng klokka syv utrolig deilig.

den alderen de er i nå er bare så herlig, får masse smil og han "skravler" som bare det. ser mer og mer personlighet for hver dag som går, vi koser oss masse selv om det ofte er veldig stritt med to små hjemme ( eldste er 20 måneder). Men moro er det, og vi er så heldige og ha besteforeldre som stiller opp som barnevakt omtrent når som helst for eldstemann.

bebisen har hatt barnevakt en gang på kveldstid, mens vi var på en liten fest noen minutter unna, har ikke drukket eller vært på byen enda. Er litt vanskelig og få mini til å ta flaskaenda så da blir det ikke så mye, men nå som han legger seg i seks-syv tida og sover hele natta blir det nok snart en liten tur ut eller i hvertfall en vennine kveld, savner det no innmari.

sexlivet er det desverre så som så med, gjør ikke så vondt lenger men det er overskuddet det står på. Sovner som en stein foran tven hver kveld. Blir nok bedre bare jeg får surret meg til å begynne og trene litt.

Har enda 8 kilo som skal bort. Ellers er formen super bra:)

Fødselen blir nok husket bedre av sambo enn av meg, når jeg sier ting som at jeg hadde ikke så vondt eller jeg skrek ikke så ille får jeg bare et nåvel tilbake hehehe..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...