Nummer1 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Eg er gravid (hurra!) med mitt første barn. Eg er 4+2 - og går og kjenner på eit press i magen (livmor) som er ganske ubehageleg. Er dette vanleg? Eg er i tillegg ekstremt trøytt og kvalm, og lurer på kor vanleg det er å sjukmelda seg td ei veke for å sjå om litt kvile hjelper på. Eg har ein veldig stressande jobb som fotograf og journalist...Lurer på å ta meg ein tur til legen i morgon og be om sjukmelding ei veke...men er redd eg då er kjempepysete! Eg har mista ein gong tidlegare (veldig tidlig i svangerskapet) - og var då redd for at alt stresset i kvardagen min hadde noko å seia for det som skjedde. Kva trur de?
Månestråle73 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Gratulerer! Jeg har også min første i magen, men ingen anelse hvor langt jeg er på vei. Litt motstridene meldinger.. men ca 4 -7 uker. Uansett, jeg jobber også som fotograf og har merket mye press i magen, både stikk i siden og i livmoren. Jeg har også blødd litt annenhver dag siste uka, og da særlig etter dager hvor jeg har hatt aktive fotograferinger (dvs barn). Fikk beskjed av legen min at jeg kunne sykemelde meg om jeg ville, ettersom dette var et direkte resultat av jobben min. Så hvis du har noen symtomer som ligner kan du sikkert be om det. Hun sa også at ettersom jeg har bakoverliggende livmor vil denne presse ekstra på i begynnelsen, ettersom livmoren er i ferd med å rette seg opp. Har du vanlig livmor vil det likevel være my press på den som du kan merke, så det er nok helt vanlig.
Nummer1 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2008 Takk for svar, Månestråle :-) Og gratulere med magen! Artig at me begge driv med foto - det er jo verdas beste jobb. Men det krever mykje...Godt å høyra at presset eg kjenner i livmora har ein årsak...er jo logisk når ein tenkjer seg om eigentleg. Eg kjenner verkeleg at store ting er på gang i kroppen min. Trudde først ikkje eg var gravid! Tok fem testar før eg turte tru på det - og siste testen måtte mannen min sjå på først! :-) Det verste no er eigentleg at eg har lyst til å sova heile døgnet...eg ringer legen min i morgon i tidleg og spør kva ho meiner. Skadar jo ikkje å ta det med ro ei veke. Eg har jobba ALTFOR mykje siste tre vekene...Lukke til vidare! Får håpa blødningane dine gjev seg snart...
Månestråle73 Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Takk for det, håper det gir seg jeg også. Blir jo litt bekymret av dette. Var på UL på fredag da vi var sikre på at vi var i ca uke 7 (ble sendt dit pga blødningene og smerten), men så jo ingenting, bare en "flekk" i livmoren. Ble ikke akkurat beroliget av at legen mente jeg ikke var kommet så langt eller at det var en SA. De tok hcg som jeg skal tilbake å ta imorgen, så da får vi forhåpentligvis noen svar... Helt nytt for meg alt dette, skjønte ingeting da jeg testet positivt forrige uke og var totalt uforberedt på Ul. Så jeg har brukt helgen på å lese meg opp på all terminologi og hva som er "normalt", er dermed ikke så stresset mht blødningene lenger. Men vi får se da.... Sikkert lurt om du har mulighet til å ta det litt mer med ro, iallefall hvis du føler at du trenger det. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå