Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Når er det greit å få mobiltelefon? Min stedatter er 8 år og ønsker seg selvfølgelig dette. Vi har sagt hele tiden at når hun er 10 år kan hun få det. Men nå viser det seg at fler av venninnene hennes har mobiltelefon. Jeg er fortsatt veldig i mot, mens moren og faren begynner å vurdere det siden flere andre har det, selv om de egentlig er i mot, kun fordi de andre har... Hva synes dere..? Hun er dessuten ganske dårlig til å ta vare på ting, hun fikk klokke til bursdagen sin og den var borte etter under en uke.
*Andreapus* Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg og mannen er og egentlig imot mobil, men igjen.. Vi har tenkt tanken, for det kan være greit og alltid få tak i han, og at han kan ringe oss.. Hvertfall når jeg skal ut i jobb etter perm. Han er og 8. Og ønsker seg mobil. Er jo og sikkert greit når foreldrene er skilte, så kan man få tak i ungen mens den er med de andre.. Vet hvertfall at niesen min syns det er stas og sende nattamelding til pappaen når hun er hos moa, og omvendt.
*Andreapus* Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Vi har og tenkt tanken på og ha en slags prøveperiode.. mister han den, så får han ikke ny. I tillegg kommer vi til og stenge den for meldingstjenester.
celodi Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Jenta mi er snart 6,5 år og ønsker seg også mobil...Faktisk noen i klassen hennes som har.. Men vi har sakt at når hun kan lese og skrive helt skikkelig,da skal hun få.. Ingen vits om ikke en kan det synes jeg da.. Så da får vi se hvor gammel hun er når hun får seg det=)
Nyseryllikberta Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Hadde sagt 10 til jenta mi, men ombestemte meg slik at hun fikk til 9-årsdagen. Da hadde flere i klassen fått allerede, men langt ifra alle. Syns det er kjekt, siden jeg og faren hennes ikke bor sammen, hun er ofte på trening eller med venninner, og da kan jeg få tak i henne uansett hvor hun er.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Nei ikke noe poeng når de ikke kan lese og skrive... synes 6,5 år var ekstremt tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå