tingeling87 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Siden det i år ikke er lov å skyte opp raketter, hvordan blir det på nyttårsaften da? Er det kommunen som skyter opp? Synes det blir litt stusselig jeg da. Jeg tror folk kommer til å lage egne raketter, siden man ikke får kjøpt i Norge lenger, og like mange (om ikke flere) ulykker vil skje da.. Hva synes dere om rakettforbudet?
Lykkelig_83 Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 det er jo lov og kjøpe bakkefyrverkeri/batteri kan jo være fint og se på det og.. Men helt på trynet sier nå jeg.. Selv tror jeg jeg og kjæresten stikker til sverige og kjøper litt:p Norge er hat!
tingeling87 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2008 Ok, det visste jeg ikke. Godt det er lov til å kjøpe noe i alle fall. Men synes det er litt kjedelig at man ikke skal få se de flotte, store rakettene som lyser opp. Om man blir "tatt" for å skyte opp raketter, hva er straffen da?
MHBA Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 "Straffen" kan jo f.eks være at du eller noen andre blir alvorlig skadd. Det er jo en grunn til at slike raketter er blitt ulovlig. Og selv om du selv er forsiktig er det jo ikke sikkert at naboen din er det... Synes dette forbudet er flott jeg!
Lykkelig_83 Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 blir jo stusselig og ikke se opp på himmelen og ikke se alle de fantastiske rakettene i alle farger der oppe! men det blir deilig og ikke sitte og irritere seg over de som starter tidlig på dagen og teste fyrverkeriet.. Men vi får se hvordan første året med forbud går blir sikkert skader i år og.. fulle folk blir dumme rundt raketter
Mumriken 09 + maibebis 12 Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Jeg synes det er kjempetrist at vi ikke kan sende opp raketter pga. så mange som ikke følger rettningslinjer og skader seg selv og andre. Håper virkelig at kommunen her gjør litt ut av nyttårsaften, men jeg tror aldri det blir det samme igjen. Men samtidig er jeg overlykkelig. Som eier av 2 -veldig- skuddredde hunder skal det bli fantastisk å slippe livredde bikkjer som nekter å gå ut i to uker fordi folk ikke kan holde seg til én kveld.
Pappalille Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Etter å ha fått to raketter i kroppen (én i låret og én i høyre skulder) og sluppet unna det uten særlige skader takket være råflaks og tykke klær, er jeg sjeleglad dette forbudet er på plass, og håper folk fatter at det er en god ting. Ting som eksploderer og fulle folk hører rett og slett ikke sammen.
tingeling87 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2008 Men tror dere ikke folk begynner å eksperimentere på egenhånd dersom de ikke får tak i det tøffeste fyrverkeriet lenger? Har en ekkel følelse av at noen vil prøve å lage egenprodusert fyrverkeri og at det går enda verre enn om de hadde fått kjøpt skikkelig fyrverkeri.
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Raketter hører ligsom med nyttårsfeiringen da;) Men jeg overlever nok!!! Men det blir nok værre med samboeren min er her helt vil når det gjelder raketter og bruker flere tusen kr hvert eneste år.Han har full oversikt over de beste rakett merkene og hvilke butikker som selger hva!!! Han var helt vil i fjord siden det var siste året med raketter. I fjord var jeg høygravid med 2 uker igjen med termin og han fikk dermed heller ikke lov og drikke, og det syns han var helt greit for han hadde nok med alle rakettene. Det har faktisk vært sånn at de som vi har pleid og feire nyttår med ikke gidder og ha med raketter pga av min samboer, for alle vet at han har nok til og drive eget utsalg... Så egentlig er jeg likeglad og regner med at vi sparer en del penger i år;)
Bananen Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Bare ikke glem folkens, drar dere til sverige og "smugler" fyrverkeri, og blir tatt for det, så blir dere tatt for å smugle sprengstoff:S, og da dømt etter sprengstoffloven.. Er det verdt risikoen for noen raketter?? Jeg er glad svigerfar har sprengstoffpapirer i orden så noen av oss kan hente det lovlig hvertfall:D Just saying.. =)
wollywella Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Selv har jeg aldri likt fyrverkeri, og syns egentlig dette tiltaket er topp. Men syns en ting er litt merkelig, sett på sikkerheten rundt raketter og batterier. En rakett ser du når "ikke virker" og ikke kommer til å fly, men hva med batteriene? De smeller jo plutselig til når de ikke virker som de skal.... Ja takk til offentlig fyrverkeri, i forskjellige bydeler, slik at de fleste får det med seg, sier jeg.
meg & to små vampyrer Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 Jeg syns forbud er fint. Raketter ødelegger for mange mennesker hvert år når de blir truffet, mange branner starter slik og det forurenser mye. Syns kommunalt fyrverkeri under kontrollerte former er et bedre alternativ enn vimsete oppskyting i fylla av alle.
MintCondition Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Hurra for forbud mot annet enn bakkefyrverkeri! Man unngår utrolig mye branner, avfall, ødelagdte og lemlestede folk, og vettaskremte dyr. Og GUD så patetisk å stikke til Sverige og smugle med seg raketter? Og si ting som "Norge er hat"...hvor gamle er dere da, 16?
mammapusen Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 Synes forbudet er helt ok jeg. Vi klarer oss fint med noen batterier. Kommunal oppskyting passer ikke for alle! Greit for de som bor i byene, men ikke noe særlig for oss som bor på "bygda"!!! Det bor masse folk i distriktene også.
mor_til_2_84 Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Med tanke på hunden min så syns jeg rakettforbudet er helt topp. Ikke er han noe særlig redd raketter egentlig, men folk tenker jo virkelig ikke på hvor de sendes opp. Når jeg lufter hunden min midt på dagen, forventer jeg ikke at en eller annen gjøk står bak en hekk eller et tre for å sende opp raketter. Enhver ville vel blitt skremt av det. Bor i tettbebygd strøk med masse eneboliger og blokker, og folk tenker virkelig ikke når det kommer til raketter.... Har alltid hatt sansen for stjerneskudd jeg. Og de er vel fortsatt lov?
Qvinde Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 Jeg synes det er virkelig helt nydelig at det er lagt ned et slikt forbud. Dette er noe jeg har ønsket skulle inntreffe i flere år. Det forurenser langt mer enn hva de fleste tror, og naturen, og dessverre en del mennesker, må lide fordi bortskjemte folk må ha noe å more seg med. Norge kan faktisk være ganske fantastisk noen ganger. Dog synes jeg alt av raketter burde forbys! Også de fra kommunen, Det går da vel an å klare seg uten raketter i noen form? Jeg finner det meget egoistisk når en smugler slikt inn fra Sverige når en vet hva det kan føre til. For øvrig har jeg en katt som blir helt panisk av raketter, og hva vel vitsen med å skremme dyrene?
lulu81 <3 på overtid<3 Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 hurra for dette forbudet, jeg har selv vært vitne til at to personer er blitt alvorlig skadet av raketter, den ene ble blind. Det er f%&n meg ikke verdt det. De siste fem årene har vi reist på hytta for å slippe unna rakettene. Det er kjempeskummelt. Endelig har noen tatt til vett, la dritingse mennesker håndtere sprengstoff....bare i Norge:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå