Gå til innhold

Et lite bæsjebleie spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minsta på 18 mnd hadde blod i/på bæsjen i dag.

Hun er alltid treg/hard i magen, så jeg regner med at det kommer fra en liten sprekk. Men hva kan jeg gjøre for at magen hennes skal fungere bedre? Vi spiser ganske greit, med en del fiber og drikker ganske mye vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter litt jeg.

Må legge til at vi har prøvd både sviskejuice og -yoghurt uten nevneverdige resultater

Skrevet

gi henne et glass med biola hver morgen :) det regulerer magen veldig bra. kjøpt laktulose på apoteket, det myker opp avføringen! råd jeg har brukt mye!!

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

biola? mini her på 2,5 har drikki biola til kveldsmaten i flere mnder nå, og han har nesten babybæsj enda.. kanskje hatt sånn "voksen"bæsj 5-6 ganger...

Skrevet

Da blir det biola på henne i morgen!

Synes det er litt snodig, for morsmelk skal jo være positivt for magen, men hun har hatt treg mage siden første bit av fast føde i en alder av 8 mnd.

Gjest det spirer og gror- Adrian&Oda
Skrevet

prøv det en stund.. hvis det ikke funker kan du jo høre me `HS hvis du ikke allerede har snakka me de.. lykke til!! =)

Skrevet

Lilletuppa hadde store problem med treg mage foe ei stund sidan, då hjelpte det med sviske. Men det tok 2-3 dagar... 1dl sviskesaft ein dag, 2 oppdelte svisker + sviskesaft neste dag, dagen deretter var det løsna.

Men no som ho har blitt større har eg funne andre ting som funkar bedre: Kiwi - gir eg ho 1/2 kiwi får ho blaute bleier neste dag. Klementin er ho veldig glad i, og et ho nok av det ("nok" for ho er ca 1 klementin for dagen, ho er berre 13 mnd/knappe 9kg) held magen seg mjuk:o)

Druer, rosiner og tørka aprikos er godt som snacks og har avførande virkning. Kanskje du må innføre eit mellommåltid med (tørka) frukt for dagen? Gjerne saman med yoghurt/biola?

Skrevet

Frøkna har en snodig mage, hun kan spise 3-4 klementiner uten at det merkes nevneverdig på neste bleie. Druer og rosiner elsker hun.

Men hun har bæsjebleie hver dag så og si, bare at det er så hardt og hun sliter med å få det ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...