Gå til innhold

Overtid og slimpropp, åpning og sex..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, nå har jeg passert termin med to dager. Var hos legen på tirsdag (3 dager før termin), jeg har vært på SUS på vending tirsdag for 3 uker siden, da sa de at jeg var 37+0, altså akkurat fullgått 37 uker. Jeg stusset litt over det, men bare glad til at jeg var lengre på vei enn jeg trudde. Leste ett sted at ett fullgått svangerskap regnes som 40 +2dager. Altså når jeg hadde termin fredag 28 nov var jeg 40 + 2 dager. Legen min sa også at de ikke lengre lar gravide gå mer enn 12 dager over 40 uker.Så hun regnet ut at jeg skal ha født innen 7 desember (er jo en søndag, så det blir nok senest mandag 8 desember) Dette er helt nytt for meg, jeg trudde de regnet 14 dager over termindato, som hos meg blir fredag 12 desember. Selvsagt bare veeeldig glad til at jeg slipper å gå såå lenge. Med andre ord, i forhold til min termindato som var 28 nov skal jeg ikke gå mer enn 9 dager over den datoen i følge legen min:)

Så sjekket hun meg for åpning tirsdag på kontrollen, jeg hadde 2 fingre som hun sa åpning og moden. Hodet festet og alt var klart til fødsel.. Da glemte jeg å spørre.. hva med sex? Kan jeg ha sex når det er åpning??? Har hatt en gang etter kontrollen, men fikk en uggen følelse nå jeg kjente han kom langt inn i meg, følte han kom borti liksom. Er det noen som vet om det er farlig med sex når man har åpning?

Så var det slimproppen da, er den godt når det er åpning?

Lykke til alle sammen som fortsatt går over termindato... det er hardt, og en dag føles som en uke, en uke må føles som en mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke være noe problem med samleie selv om det er åpning;)

Fikk beskjed om at det bare var sunt jeg,både for kropp og sjel.

;)

Skrevet

bare kjør på. sæd og orgasme kan sette fortgang i sakene, så bare lur mannen med for litt sengekos :-)

Skrevet

Det har jeg aldri hørt før: Betyr det at hvis UL termin er satt til 9. desember (for meg), så er jeg 40 fullgåtte uker 7. desember?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...