Gå til innhold

Dere som går på lavkarbodiett..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser dere f. eks. til frokost? Er brød fyfy? Hva med yoghurt?

Ser for meg at det er veldig mye styr og planlegging av mat (lage dagen i forveien osv.).. Er det det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da jeg gikk på lavkarbo ( gikk på ketolysekuren) så brukte jeg å koke meg 3-4 egg å spise til frokost. Brød er fy fy ja :-) Yoghurt også.

Det er mye styr ja, å for min del ble det veldig dyrt å gå på den siden jeg ikke likte mye av det man kunne spise å heller spiste ren kjøtt nesten til hvert måltid.

Men belønningen er jo så bra! å det går fantastisk raskt å gå ned i vekt.

Skrevet

Frokost: eggerøre, røkt laks, to torito tomater og litt agurk. Et glass grapefruktjuice utblandet med farris.

Evt omelett med bacon, champignong, mozarella, vårløk, sammen med tomat og agurk.

Omelett med tunfisk og hva enn man har lyst på av tillatt grønnsaker og ost..

Det er ikke så vanskelig når du kommer inn i det. Men jeg er vanemenneske, så for meg går det av seg selv nå som vanene er forandret. :-)

Skrevet

..og ja, brød er fyfy og det samme er youghurt som inneholder sukker. Sukker = karbohydrater, så alt med sukker skal du holde deg unna. Det samme med hvetemel.

Skrevet

Ååå.. Havregryn å alt er fyfy da.. Hm..

Blir dyrt om man bare skal spise rent kjøtt til hvert måltid ja. Men å bytte ut frokosten med egg kan jeg jo klare. Men det hjelper vel neppe..

Takk for svar!

Skrevet

Okey.. Trodde det nesten bare var hvetemel som var fyfy jeg. Men for å komme inn i det så må jeg kjøpe boken kanskje? Så forresten at de på en nettside solgte en startpakke til den ketolysekuren eller hva den het.. Noen som har prøvd den?

Takk for svar =)

Skrevet

Jeg går på Dr.Atkins, og har i grunnen bare satt meg inn i den.

Men jeg regner med det er bortimot det samme som Ketolysekuren.

I utgangspunktet spiser jeg kjøtt, fisk, fugl, egg, ost og div. usukrede melkeprodukter. Sjekk hva som har minst karbohydrater. Light produkter har gjerne mer karbohydrater enn de feite produktene, f.eks er seterrømme bedre enn lettrømme. Helmelk bedre enn lettmelk.

Og så ligger jeg langt unna alt folk ønsker å tjene på at jeg vil gå ned i vekt. ;-)

Skrevet

Lavkarbo og Ketolyse er to HELT forskjellig ting. Gått på ketolyse i et år og da var det 15 karber man skal forholde seg til. Lavkarbo er kosthold hvor man har kuttet drastisk ned på karbene, ligger sånn ca runft 40-60 karber.

Nå som jeg er gravid lever jeg litt karbovennenlig. Prøver å holde meg innenfor 40-60 grensen i ukedagene og da spiser jeg mye god mat uten å gå veeeldig mye opp i vekt, har ikke skadet noen å leve sundt når man er gravid, har det?? :P

Til frokost spiser jeg to skiver lindeberg fullkornsskiver med majones og fiskepudding. Det er noe jeg MÅ ha.... Så Man kan spise lindebergbrød for det er veldig karbovennelig med kun 18 karber pr100 gr. Vanlig brød må du holde deg unna :)

Skrevet

På lavkarbo.no finner du oppskrifter på brød med veldig få karbohydrater, som er ketolysevennlig også. Aner ikke om de er gode, men mange sier at det er det nærmeste man kommer "ekte" brød. Tror de kaller det lollipop-brødet, fordi brukeren som kom på oppskriften kaller seg lollipop.

Til middag er blomkålstappe genialt, siden det minner om potetstappe.

Ellers er jo omelett en god frokost:)

Skrevet

Hei,

Jeg kjenner ketolysekuren veldig godt og vil bare si at skal man følge denne må man ha boken og bør også melde seg inn i forumet på www.ketolyse.no. Årsaken er at dietten er veldig streng, men også veldig enkel å følge fordi den er så streng (man kan spise tilnærmet ubegrenset av de fleste lovlige varene).

I ketolysekuren kommer man i en tilstand der man forbrenner mye fett dess mer fett man spiser. MEN! Dette betinger at man holder seg i ketose, hvilket betyr at man ikke kan spise mer enn 15 karber pr dag. Spiser man mer enn det, risikerer man å falle ut av ketosen og dermed legger man istede på seg av alt fettet man spiser.

I "ordinære" lavkarbodietter skal man ikke spise så mye fett, dessuten begrense det til det sunne fettet. Man går ikke så fort ned i vekt som man gjør med ekstrem-karbodietter, men for mange er det kanskje enklere å følge.

Så.. Fedonbrødet er fantastisk, men altså ikke noe man skal spise i ketolysekuren...

Lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...