Gå til innhold

Erfaring med SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at en SA gjerne starter med blødninger... Noen som har erfaring med hvor lang tid i forveien dette oppstår, og hva slags blødninger? Kan man ha en SA uten å få en skikkelig "utrenskning", dvs kraftig blødning og vondt i magen?

Bekymret...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en tidlig SA for et par år siden. Det begynte med litt blodig utflod, brun og rosa. Kom og gikk i løpet av dagen i noen dager og så ble det mer og mer friskt blod. Til slutt blødde jeg kraftig og med masse sorte klumper i.Blødde slik i endel dager. Hadde ganske vondt i magen og korsryggen, men har faktisk hatt mer vondt enn det når jeg har blødd som gravid før og etterpå og alt gikk bra. Forskjellen var at jeg til slutt blødde masse og med masse klumper, de tre gangene alt gikk bra ble det ikke mer enn litt frisk blod på papiret ved noen få toalettbesøk på det verste, mest bare blodig utflod.

Skrevet

Bløningen, ofte kraftige kombinert med smerter er ofte tegn på SA, men det trenger ikke være det, derfor bør man alltid ta en UL for å sjekke.

Jeg har hatt 2 SA'er, første gangen begynte det med blødninger, og smertene kom etter et par timer, ganske kraftige smerter. Va på UL på kvelden, og da fant ikke gyn. noe foster, og konkluderte med at jeg hadde hatt en SA. Da jeg kom hjem på kvelden, så kom det en stor klump ut da jeg var på do, og da skjønte jeg at det var over.

2 gangen våknet jeg på morra'n med ekstreme smerter i egsokken, og ble hentet i ambulanse. Da mistenkte de exu, men fant ingenting på UL. 2 dager seinere begynte jeg å blø, og samme type klumpen kom ut etter noen timer.

Jeg måtte til etterkontroll begge gangene etter en uke, for å sjekke at alt var blødd ut. Noenganger er det nødvendig med utskrapning hvis ikke alt blør ut av seg selv.

Skrevet

* Blødningen

* Eggstokken

Skrevet

Hei

Jeg opplevde min første SA igår det begynte på fredag med at jeg fikk vondt i ryggen og menslignende smerter i magen og blodig slim på papiret når jeg tørket meg,men på lørdag kom det som menstruasjonblødning og det økte på iløpet av dagen masse blod og masse små og store klumper og når det siste kom ut som jeg ikke kunne unngå å høre falt i do forsvant smertene og blødningene begynte og avta så etter min erfaring så vet man veldig godt at man mister når kroppen begynner å støte det ut,uten tvil.

Det er ikke farlig å blø i sv.skap,men man bør alltid få en sjekk slik at man ikke må gå og bekymre seg,legen ser da med en gang visst det er en abort i vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...