PopUp Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Vi flyttet før sommeren og jeg meldt adresse-endring til samtlige av mine forbindelser. Disse denne saken gjelder, mailet jeg til, det skjedde ingenting og jeg ringte dem for å endre adressen min. Har ikke fått regning fra dem, og jeg må innrømme at jeg ikke har tenkt på å etterlyse dem heller. Glemte det rett og slett. Min feil, så absolutt, men det har vært så mye annet å styre med... Anyway, nå, ved en tilfeldighet så fikk jeg plutselig en melding av en venninne som er bekjent med dem som bor å huset vi bodde før. Det var visst noen regninger som hadde kommet til meg. Jeg ba henne åpne den nyeste og der står det at jeg skal betale 3500,- (handlekonto) fordi jeg ikke har betalt regningene på månedsbeløpene... Men jeg har jo ikke fått noen regninger hjem til meg. Jeg klandrer iallefall ikke de som bor i gamlehuset vårt!! Men har jeg noen "sak" mot dem som har sendt ut regningene til feil adresse. Jeg føler jo at jeg har gjort mitt (ja, bortsett fra å etterlyse dem som jeg kanskje skulle ha gjort :-/) mtp adresseendring...... Noen meninger?
It's all about me Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Vil bare ønske deg lykke til. Vi har en lignende sak gåendes som vi sloss om, nekter å betale de ekstra tusenlappene av ren prisnipp. Ja du har en sak, det mener iallfall vi at vi har. Men de som krever inn penger ser ikke like enkelt på det.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Ville dessverre overraske meg om du hadde noen sak.. =/
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 Så det faktum at de har rotet med adresse-endringen min, spiller ingen rolle?
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Uansett så skulle vel posten ha omadressert det? For du meldte vel fra til posten også?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Om du ringer dem og forklarer saken tror jeg de ordner dette, men det lønner seg med ettersending av post, koster noen hundrelapper for et halvt år, eller var det ni måneder, men sparer deg for mye rot og bry.
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2008 Tror vi hadde det i 3 mnd, skulle hatt lenger ja.... Men det står på sidene dems at "Vi vasker våre adresselister jevnlig mot filer fra Folkeregisteret" Hva er jevnlig? Jeg meldte jo flytting til folkeregisteret de vi flyttet..
Peoni Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Har du fortsatt mailen som du sendte til dem? Hvis du har den, og samtidig kan vise at du ringte dem (fra telefonregning) vil jeg tro at du ihvertfall kan prøve.... Lykke til!
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2008 Nei, var sånn skjema som jeg fylte ut fra siden dems. Og jeg tror jeg ringte fra jobben. Blir nok ikke lett å få tak i tlf. regning, men kan jo prøve. Om det er verdt det da....
Gjest Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Tar lang tid før flytting blir registert på folkeregisteret, selv om posten klarer det med en gang. Jeg fødte to måneder etter meldt flytting, og da var jeg fortsatt registert på vår gamle adresse. Ting kan gå vanvittig tregt.
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2008 Vet at det er registrert hos FR, kontaktet de i sommer pga noe barnehage-greier )
Supermamm Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Er det mnds beløpene som har samlet seg opp eller er det inkl. renter og gebyrer?
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2008 Har en handlekonto som jeg betaler 125,- på i mnd. Siden jeg ikke har betalt på noen mnd, vil de nå ha hele beløpet jeg har handlet for på en gang. Forståelig, men synes det er litt feil i mitt tilfelle.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 Flyttet selv i sommer. Når jeg vet det er en regning som ikke er kommet er det mitt ansvar finne grunnen. Jeg må jo betale for en tjeneste eller ting jeg har kjøpt. Er jo en selvfølge att du skal betale.
Supermamm Skrevet 30. november 2008 #16 Skrevet 30. november 2008 Da hadde jeg sendt en "streng" og saklig mail med informasjon om dine 2 henvendelser + tilbudt å betale mnds beløpene som ikke er betalt og hørt om ordningen kan fortsette om betalingen kommer inn umiddelbart. Ellers tror jeg dessverre ikke det er så mye å gjøre med...
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 30. november 2008 Ja, selvfølgelig. Men har ikke handlet der på lenge, sikkert derfor jeg ikke har tenkt på det...
Sjokoladekaka Skrevet 30. november 2008 #18 Skrevet 30. november 2008 Dessverre, dette er pengar du visste/veit at du skuldar dei, og at ein skal gjere opp for seg. Reknar med du veit dette like godt som alle andre. Så det er tvilsomt om du kjem nokon veg. Du KAN prøve å fjerne gebyr/salær osv. men sjølve kjøpesummen kjem du jo ikkje unna. Og ein del av slike gebyr/salær blir du ikkje kvitt. Der har dei lova på si side. Dei har derimot IKKJE lov å legge til fleire gebyr/salær om du seier deg ueinig i rekningar. Det er då tvist om kravet.
PopUp Skrevet 30. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 30. november 2008 Selvfølgelig skal jeg betale det jeg skylder, men det er vanskelig å ta alt på en gang. Det var det som var poenget!
Sjokoladekaka Skrevet 30. november 2008 #20 Skrevet 30. november 2008 Jammen, du visste vel det at du måtte betale kvar månad? Kva skulle skje om du berre lar vere å betale nokre månader? Jo, dei krever inn heile beløpet. Og betalar du ikkje då, så går det til inkasso. Det er slik desse avtalane er. Og då du såg at rekningane ikkje kom som vanleg, så skulle du etterlyst dei. Det firmaet du skuldar pengar, kan ikkje hjelpe for at du har sove i timen;) På kvar rekning du har fått, så står det om du har ein betalingsfri månad du kan benytte deg av, og ein minimumsbeløp du må betale kvar månad. Og har du ikkje rekninga, så har du vel kontonr på nettbank eller tidlegare rekning. Då er det jo berre å betale med melding til mottakar, er det ikkje? Eller ringe dei å forsikre seg om at adressa er endra, når du såg at rekningane i posten uteblei? Men eg ville no ha tatt ein telefon til dei, og forklare. Du kan vise til tidlegare kontakt med dei ang adresseendringa, og be dei om å fortsette med avtalen slik den var. Beklag at du har rota litt her, men at det var flytting og stress med det som er årsaken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå