Bråksilla og lille pille Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Lille tulla er ti månder og sliter meg helt ut. Hun våkner 5-10ganger om natte... Hun drikker ikke melk lenger og det eneste som roer henne ned er saft(sukkerfri babysaft). Jeg har prøvd alt,men ingen ting helper.. Hvis hun er lenger opp på kvelden blir hun over trøtt og er vansklig å legge,våkner enda flere ganger og hun står opp VELDIG tidlig dagen etter.... Jeg har også prøvd skrikekur men også dette uten hel...Da holder hun det gående HELE natta. Hvis hun skriker lenger en 3-5 min våkner hun orntlig og da er helvette i gang... Dette gjør at jeg ikke sover noe godt fordi jeg er redd får og ikke våkne fort nok... Hun sover 2 ganger på dagen tilsammen 1-2timer. Sover aldri etter 15.30, og hun legger seg mellom 18.30-19.00... Får jeg legger henne spiser hun grøt,får et rolig bad og vi har rolig stund hvor jeg leser eller synger....Ellers på dagen er hun veldig aktiv,og det er fult kjør fra morgen til kveld... Noen som har noen tips til meg eller noen råd???? Begynner og bli ganske desperat etter søvn....
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Ville kuttet ut ene luren med en gang i hvertfall og sluttet med saften, det er en dårlig uvane.Kommer til å bli tøft i ca en uke å gå ned til en lur (antagelig mye hyling, grining og trøt og sur unge), men det vil bli verd det mest sannsynlig. Har i hvertfall vært slik med alle mine tre, at når de sover dårligere på natten og tuller mer med søvnen er det på tide å kutte ut en lur, eller ned på/kutte ut lur (alt ettersom alder).
Bråksilla og lille pille Skrevet 30. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2008 Okay... Tror du det går hvis jeg kutter litt ned på lurene,istede får og kutte en helt bort???
Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Nei, jeg tror du bør kutte en helt bort. Hun er jo 10 mnd, er jo rundt 10-13 mnds alder man vanligvis går ned til en lur uansett, så det er ikke noe uvanlig tidlig å kutte ned på antall lurer nå. Nå er jo ikke jeg noen ekspert på din unge da, så du må jo gjøre det du føler for, men har da altså slitt med akkurat det samme med alle mine tre og da har det vært dette som har blitt løsningen i hvertfall. Tar en ukes tid å omstille seg med slike ting, men etterpå er jo alt så veldig mye bedre :-)
It's all about me Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Sover hun inne hos dere fremdeles hadde jeg flyttet henne ut allerede ikveld. Ellers hadde jeg også kuttet ut en dagdupp og bare gitt vann om natta. Har ikke noe imot de barnejuicene, eller vanlig juice utblandet i vann, men de er kun til dagen.
Bråksilla og lille pille Skrevet 30. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 30. november 2008 Hun sover på eget rom... Det har hub gjort siden hun var 2månder... Det har vært noen dager som hun ikke har sovet mer en engang på dagen,fordi vi har vært på besøk hos noen e.l,men da virker det nesten som hun blir overtrøtt og det blir værre og legge henne....Jeg prøvde i 14dager og kutte ut den sist luren fra 13.30-14.30 uten hell... Det blei masse grin hele ettermiddagen,overtrøtt og vanskelig og legge... Hun vil ikke ha vann... Er ikke snakk om litt engang.Hun spytter det ut som om det skulle vært gift. Men jeg blander safta svakere og svakere,planen er og ende opp med vann.... Hun spiser frokost kl 07.00,lunsj kl 11.00,et mellom måltid kl 13.00,middag kl 15.30 og kveldsmat kl 18.00 så tror hun får nok mat... Føler virkelig at jeg har prøvd alt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå