Gå til innhold

Har termin i februar, men kommer til å få baby i januar...


Blanco

Anbefalte innlegg

Kan jeg fortsatt henge her inne da? Skal ta KS andre uka i januar (om ikke noe drastisk skjer med min teite morkake som har lagt seg der den ikke skal...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er klart du kan være her:) Ingen som vil kaste deg ut herfra.. Det kan du slappe helt av med.. Uff,håper morkaka holder seg "snill"til den skal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffa, lykke til da:) Er jo uansett mest riktig at du er i februar sammen med oss andre, siden babyen din og kroppen din sikkert oppfører seg mer i tråd med februar- enn januarfødsel;)

Sånn av egeninteresse: har morkaken din ligget på samme dumme sted helt siden rutine UL? Skal inn og sjekke min like over jul skjønner du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir jeg her, jeg:)

 

Ja, på ordinær UL fikk jeg beskjed om at den kunne komme til å flytte seg, men pr nå har den ikke gjort det... dessverre. Jeg skal på ny UL 17. desember for en siste sjekk, men sannsynligheten er liten. Hadde du foranliggende på ordinær UL? I så fall, av nysgjerrighet; hvor mye info fikk du om konsekvensene av dette, annet enn keisersnitt? Jeg fikk nemlig ikkeno'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det større sjanse for keisersnitt om man har foranliggede livmor???? jeg fikk ikke noe info om noen ting, bare at det kunne ta lengre tid før man kjente spark.. min ligger foran.

 

Lykke til med keisersnitt i januar Blanco! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppklaring: Det er ikke foranliggende livmor det er snakk om, men forliggende morkake. Det er to forskjellige ting:-)

 

Jeg har selv delvis forliggende morkake, og skal derfor på UL for å sjekk om den har dratt seg opp.. Hvis ikke blir det keisersnitt på meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, sorry! Forliggende selvfølgelig! Foran er jo bare..ja foran liksom. Forliggende, altså foran åpningen. Der er jeg.

 

Pjuskemor, fikk du info om blødning osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lå ikke foran åpningen på rutine- UL, bare foran på magen...men legen mente det burde sjekkes en gang til. Sykehuset hadde forsåvidt glemt at de ville innkalle meg til ny UL i uke 32, så det var jo flaks at legen ringte og ba om ny.

 

Siden Ullevål hadde somlet med å innkalle meg, hadde de jo ikke noe ledig time før 5. januar - som jo er i uke 36 eller noe :s

 

Men men, får bare håpe den ikke har ramlet lengre nedover da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter hva jeg har skjønt så pleier den ikke å ramle lenger ned, heller bli trukket mer opp ettersom livmoren vokser. Det var liksom det jeg håpte skulle skje i mitt tilfelle, men det ser jammen ikke slik ut..

 

Slipper nok KS du:)

 

Kjenner du noe spark da? Eller dekker den liksom hele magen? Jeg kjenner kun spark på høyre side og foran, for min dekker da altså venste siden og bunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

99 % av alt jeg kjenner foregår på høyre side av magen - helt ut i siden liksom...men det er vel der baby har føttene sine da :) Legen kjente også at han lå i tverrleie da jeg var der sist uke, med ryggen ned og beina dit det sparker. Kjenner VELDIG mye spark heldigvis, men håper jo at den kan putte hodet nedover snart! Når er det vanlig at de har funnet posisjonen sin tro?

 

Håper jeg slipper KS ja:) Det er jo enda litt tid for deg også Blanco! Men når det først skal skje, så er det jo veldig fint å kunne være forberedt på et KS da? Skrekkscenarioet mitt er at baby vil ut FØR den UL i uke 36, og at ingen vet hvor morkaka ligger... grøss

:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blanco, nei, jeg fikk ingen info om blødning eller noe på ultralyden. Ble bare sagt at det kanskje ble KS. Jeg var på UL for et par uker siden også, og morkaka var fremdeles i veien. Den 8.des skal jeg igjen, så da får vi se:-)

 

Info om farene ved slik morkakeplassering fant jeg på nettet selv, og så spurte jeg jordmor om det. Men det var jo litt rart at blødning ikke ble nevnt på UL. Heldigvis har ikke jeg hatt det (enda..)

 

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror baby kan finne på å snu seg helt frem til fødsel. Vet i hvert fall jeg har hørt om babyer som har snudd seg rett før. Min baby har heller ikke snudd seg ennå, og har ikke fått beskjed om at det er kritisk, så da tar jeg det som at vi ikke har dårlig tid:)

 

Joda, veldig greit å finne det ut så mn får tid til å omstille seg. For det er en omstilling. Er innstilt på det nå, selv om jeg skulle ønske jeg kunne gjøre det "selv".

 

Rart de ikke kunne ta deg inn tidligere, det var jo de som glemte deg. Blir du bekymra kan du jo dra til en av disse ultralydklinikkene rundt omkring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk heller ingen info. Fikk ikke inntrykk av at dette kunne være trøblete i det hele tatt. Men forrige fredag begynte jeg å blø. Mye. Ringte ambulanse og full pakke. Kom til Ullevål og etter litt tid skjønte jeg at dette var en vanlig konsekvens. Ikke at man ikke skal ta det alvorlig, men jeg fryktet virkelig for mitt eget og baby's liv og det hadde jeg nok ikke gjort i den grad om jeg hadde visst hvorfor jeg blødde.

 

Ironisk nok advarer de gravide mot å søke opp ting på nettet, men jammen skal det vise seg å være lønnsomt i mange tilfeller også!:)

 

Lykke til til deg også, pjuskemor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er liksom nødløsningen....vet jo ikke ordentlig om det er jente eller gutt enda heller, så vi hadde i utg.pkt tenkt oss på privat UL. Men - når legen sa hun ville sjekke morkaka uansett, så droppa vi de planene. Men i og med at det tar sånn tid, så er det nesten så bestiller time selv. Kjipe penger, men...

Vet ikke om det er noen vits å høre med sykehuset hjemme der vi skal feire jul - kanskje de har plass for UL? Men litt av poenget er vel kanskje at Ullevål vil gjøre den siden det er der jeg skal føde?

 

Er nesten litt rart med de KS- greiene...før man blir gravid er det jo mange som tenker at de SKAL ta KS, for det er så "lettvint". Men etterhvert så får man kjempelyst å føde "normalt". Så om jeg skal ta KS, vil jeg veldig gjerne få vite det i GOD tid.....!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de koster litt penger de UL greiene. Men jeg har et tips til deg da...Det er en gynekolog som holder til ved Spaceworld i Storgata. Han heter Rolf Kirschner og han har UL-apparat. Han tar halve prisen, men er usikker på om han tar 3D. Du kan jo ringe han og høre, jeg kan finne nr til deg hvis du vil.

 

De på Ullevål vil nok gjøre det uansett for sin egen del. Så har de kontroll liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...