Gå til innhold

Spiral, pris og "vondthet"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på å få satt i vanlig kobberspiral (pga ingen hormoner), men har hørt at det er vondt når man ikke har født nylig? Jeg har ikke født vaginalt på 8 år, hadde ks med sistemann i fjor.

Hva koster det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk innsatt kobberspiral, det kosta 800 kr og var ikke så veldig vondt. Stakk til i det hun satte den på plass og var øm og hadde mensvondt et par dager etterpå. Bløødde ikke så mye.

Skrevet

Prisen på kobberspiralen er ikke så høy.

Å sette inn spiral, er ikke helt behagelig(jeg var visst litt vanskelig å sette inn på i tillegg), men ikke mer enn at en "overlever";) Har i ettertid fått tipset om å ta 2 Ibux en time før, og da skal det visst være bedre.

Jeg har hormonspiralen, men prinsippet med å sette den inn er jo det samme:)

Når denne spiralen er "oppbrukt", så skal jeg sette inn ny. Så kan ikke si det var så ubehagelig at jeg vegrer meg:) Det var også noen år siden vaginal fødsel, da jeg satte den inn første gangen.

Skrevet

Jeg syntes ikke det var vondt å sette inn, men jeg var enda øm etter fødsel så litt ubehagelig var det allkevel. Jeg satt inn en hormonspiral 1 år etterpå og det var AU! i en liten stund, så bare litt murringer i et par dager.

Skrevet

Hormonspiralen jeg har kostet ca. 1300 kr + legetimen.

Skrevet

Få henvisning til gynekolog. Ta to paracet på forhånd. Jeg merket ikke noe sist jeg satte inn kobberspiralen min, og betalte snaut 600 kroner for spiralen inkl innsetting hos gynekologen. Hadde født ti uker på forhånd. Men hadde overhodet ikke smerter under innsettingen. Lovpriser paracet, hehe.

Skrevet

jeg har hormon, og betalte 1100 + legetimen. syns det var veldig vondt. men det skal normalt sett ikke gjøre så vondt, men det var vist veldig vanskelig å sette den inn på meg. han rukte over en halv time. måtte ta den ut flere ganger, for fikk ikke satt den riktig. jeg var vist den vanskeligste han noen gang hadde satt inn en spiral på-. så kan nok ikke høre helt på meg når jeg sier at det var vondt. men overlever. bare ta 2 pracetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...