Gå til innhold

Har jeg tjent nok ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er gravid og student på høgskolen.

I tillegg har jeg en ekstra jobb , hvor jeg hittil i år har tjent 58 . 000, og jeg regner med å tjene tjene rundt 61 000 i år.

Av lånekassen kan jeg få mellom 8-9000 i mnd - er det det jeg burde ta? for jeg har vel ikke tjent så mye at jeg kan få penger av nav? evt hvor mye får jeg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det jeg tjener i des får jeg utbetalt i jan , skal jeg regne med dette???

Skrevet

Dersom du får penger av nav, enten månedlig eller engangsstøtten, så får du ingenting av lånekassen og vis versa.

Tror nok det vil lønne seg for deg å velge lånekassen, men sjekk med nav og på www.lanekassen.no for sikkerhetsskyld.

Lykke til

Skrevet

Hvis du er alene, så bør du jo ta overgangsstønaden og heller ta det lille du får i ekstra fra lånekassen. Hvis du er samboer så får du jo fortsatt engangsstønad og penger fra lånekassen.

Jeg er alene og fikk overgangsstønad og 1230kr fra lånekassen i måneden. Det er feil å si at man ikke får noe fra enten eller, for det er ikke sant, det blir redusert en plass.

Skrevet

Jeg er ikke alene. (Sambo får ca 22 000 brutto i måenden!)

Synes det her er vanskelig, jeg...

:S

Skrevet

Foreldrepenger fra NAV

Får du engangsstønad fra NAV, vil ikke dette påvirke støtten fra Lånekassen. Egne foreldrepenger fra NAV påvirker ikke retten til fødselsstipend, men hvis din ektefelle/samboer/partner mottar foreldrepenger, har dette betydning for fødselsstipendet.

sånn jeg forstår det får du begge deler så lenge mannen din ikke mottar fødselspenger.

Er i samme situasjon selv, men jeg studerer deltid og jobber ved siden av. Vi har litt problemer med å få til pappapermisjonen, vi...

Skrevet

Kravet for å få foreldrepenger er at du har jobbet minst 6 av de siste 10 månedene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...