Gå til innhold

Spark - de er der plutselig ikke!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjent spark,eller hva det nå er ungen driver med,mer eller mindre hve dag i et par uker. Er 19+et eller annet idag.

De siste dagene har det derimot vært ganske stille. tror ikke jeg har kjent noen ting.

Så, nå er jeg jo bekymret, hønemor som jeg er.

Har fått Cosylan hostesaft, og er stressa fordi jeg tror jeg har tatt for mye, så da tror jeg jo at babyen har tatt kvelden. Snuser litt gjør jeg også, og er sikker på at det har gjort at det har gått galt.

Jeg er så stressa! Nesten så jeg vil lyve på meg blødning eller noe sånt, så jeg kan komme på legevakten og høre hjertelyd, om den er der:)

Grrr...!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei på deg!

Jeg skjønner godt at du kan bli bekymret om du ikke har kjent liv i det siste... men har du prøvd å drikke et glass med iskald saft eller vann?

det reagerer de små veldig ofte på!

Hvis ikke kan du jo ringe fødestedet der du bor og høre med de!

Det ordner seg sikkert! :)

Lykke til!

Skrevet

Hmmm..skal prøve det!

Har bare trykt i meg sjokolade jeg, men kanskje det funker bedre med saft:)

Takk for svar:)

Skrevet

ingen fare om man ikke kjenner spark hver dag,er ikke før ca uke 25 man skal kjenne liv hver dag. nå er fosteret fortsatt relativt lite og har god plass,og noen dager kan de ligge med ryggen sin ut mot magen din og sparke innover og da kjenner man ikke sparkene. kommer helt ann på babys plassering og retningen de sparker i! er selv 23 uker og kjenner liv stort sett hver dag,men noen dager er roligere enn andre! så helt normalt at det er dager man ikke kjenner noe så tidlig=)

Skrevet

Huff... det er ikke noen god følelse!

Jeg ringte jordmor av akkurat samme grunn på fredag. er 18+4 i dag, og det har vært stille i over 2 uker nå. (kjente liv tidlig). Har kjent panikken spre seg mer og mer for hver dag, og dytting på magen og kald saft osv har ikke fungert. Ringte og fortalte om mine bekymringer, og hun sa at det var HELT normalt. Babyen hadde nok bare flyttet litt på seg...

Ellers kan jeg fortelle at da jeg gikk med lillegutt så var han helt stille i hele uke 28 uten at det var noe galt...

Men jeg skjønner bekymringen din... gruer meg til UL neste uke om ikke jeg har kjent mer liv før den tid...

Men om du ikke klarer å roe deg ned så ville jeg tatt en tlf til jordmor og snakket med henne... kanskje du kan komme innom bare for å høre hjertelyden.

Lykke til da!

Skrevet

Min jente hadde også noen dagers hvile i magen. Ble kjempe bekymret. Men, så etter noen dager tok hun helt av inni der igjen:)

Ellers er jo den hostesaften morfin i så bebisen kan bli rolig når du bruker den så kan jo ha noe med det å gjøre også. Men, er ikke skadelig om du kun bruker den noen dager.

(fikk resept på den i mitt forrige svangerskap så legen sa det til meg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...