jubajuba2 Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 og når begynnte dere å synes at det var viktig at barna skulle få vokse opp på en plass?altså,hvor gammle var de da dere helst ikke ville flytte på dem?? Hvordan erfaringer har dere med barn å flytting mtp venner?
Koala *g07* Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Nå er sønnen min bare 21 mnd, men har fått seg en kompis i bhgen faktisk. I forhold til det å vokse opp på et sted, så tenker jeg at nå som vi flytter om 6 mnd, så håper vi at det blir et sted vi kommer til å bli boende på. Men i forhold til jobb ol. er man jo egentlig ikke sikker på det på sikt. Erfaring i forhold til venner og flytting så vet jeg samboeren min, som flyttet mellom 2. og 3. kl., syntes det var skikkelig kjipt. Vet de prøvde å holde kontakt med venner fra gamle klassa, men selv om de ikke flyttet veldig langt, så ble det til at de mistet kontakten. Vet han ikke ønsker det samme for våre barn. Han fikk selvsagt gode venner der han flyttet, men følte han manglet disse vennene som følger en fra barndommen.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Jeg har dårlig erfaring med flytting i hvertfall når det gjelder sønnen min. Da han var 7år flytta vi til min samboers hjemplass. Så flytta vi etter et åar år tilbake til min hjemkommune, men inn i en annen skolekrets. Han har fått nye venner her, men savner noen av de gamle, prøver å holde kontakten med dem, men ikke så lett alltid. Nå skal vi aldri flytte mer, det har jeg lovt. Barna skal få slå rot her. Vil si at det kristiske skillet går ved skolealder, flytting før den tid vil ikke ha så store konsekvenser siden mange barn i barnehager ikke bor innenfor samme skolekrets.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå