Gå til innhold

Mareritt (hos voksne)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer relativt ofte at familiemedlemmer dør. I natt døde min onkel, og kort tid etterpå min mann. Og datteren vår ble syk og havnet på sykehus og jeg var mutters alene med yngste og kom meg ikke avgårde til sykehuset for å besøke datteren min engang.

Våknet av at jeg gråt og plutselig gjorde det ikke noe at både mannen min og yngstemann lå i sengen min og snorket, for de var da i det minste i live.

Jeg drømmer relativt ofte at noen i familien min dør, vanligvis er det barna mine. Jeg våkner og løper opp på soverommene deres og der ligger de og sover søtt.

Jeg hater disse drømmene, mareritt rett og slett. Men hvorfor drømmer jeg så ofte om det? Hva kan jeg gjøre for å slippe unna de ekle bildene underbevisstheten viser meg?

Jeg går ikke rundt og er livredd daglig for at familien min skal dø fra meg. Selvfølgelig er det det verste som kan skje meg, men det er ikke en angst jeg spinner på daglig.

Så hvordan kan jeg slippe unna disse grusomme marerittene? Det er så livaktig mens det står på, sorgen og smerten overmanner meg helt og regelrett suger sjela ut av meg. Jeg h a t e r å drømme om det. Så hvorfor gjør jeg det så ofte? 1-2 ggr i mnd kommer disse marerittene.

Nope, jeg er ikke uthvilt i dag, om noen skulle lure=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spiser du ost før du legger deg?

Skrevet

Hva, står det liksom på ostepakken med liten skrift " OBS; Kan føre til livaktige mareritt om det inntas innen 2 timer før leggetid"?

Skrevet

Nei det var ikke tull.

Hvis jeg spiser ost rett før jeg legger meg får jeg ofte helt syke mareritt, det er helt sant. Bare en tanke.

Skrevet

Ok, da vet jeg det. Men jeg spiste ikke ost i går i det hele tatt. Men kanskje jeg skal tenke mer på hva jeg har spist kvelden før jeg får mareritt for å finne en sammenheng.

Men drømmer er jo beskjeder fra underbevisstheten og hva er det min vil si, sånn bortsett fra at jeg er livredd for å miste familien min? Som sagt, jeg går ikke rundt og er konstant redd for at de skal dø. Det er jo så klart det verste som kan skje meg, men jeg tenker ikke på det 24/7.

Skrevet

Får også mareritt av ost. Veldig tungt fordøyelig. Pizza på kvelden er uaktuelt her.

Du har åpenbart hatt en "fryktdrøm". For min del kan jeg dele de klare drømmene mine inn i håp- frykt og symboldrømmer. Legger egentlig ikke noe mer i det enn at de gjenspeiler tanker jeg kan ha på godt og vondt. Kall det gjerne ekstremversjonen.

Skrevet

Har du det bra om dagen? Tenker du mye på hva som kan skje eller fæle ting som har hendt? Har du sett fæle ting på tv?

Jeg blir veldig lett påvirket av slikt. Og om jeg har en depresjonsperiode så blir drømmene mer livaktig.

Håper du finner årsaken!

Sender deg litt antimarerittstøv! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...