SannaMor Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 På fredag var jeg på modningsakupunktur, eller "Fødselsforberedende akupunktur" som de kaller det der. En Jordmor som setter nålene. Og jøjjemei så vondt det gjorde!!! Fikk nåler på innsiden av helene på føttene og på lilletærne som var så vonde at etter et par minutter måtte jeg krype til korset og be henne ta de ut.... Og når hun "stimulerte" nålene ble jeg helt satt ut av hvor vondt det gjorde. Er dette vanlig?? Ble rent bekymret for min egen smerteterskel med tanke på fødselen Har vært til akupunktur før pga bekkenløsning og det gjorde aldri vondt. Er 39 uker idag. (Øvrige nåler: på innsiden av leggene under knærne, på håndleddende og et par i hodet)
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg synest ikke det var vondt, men veldig ubehagelig når hun stimulerte nålene. Jeg har kun tatt akupunktur for bl, begynner med modningsaku. neste uke.
lindholm Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Om det gjør vondt når nålene står i, så er det helt bra å si fra og få tatt dem ut. Det har skjedd meg noen ganger (for helt andre ting enn modning), og da har nålene alltid blitt tatt ut og satt inn på nytt, eller fjernet helt. Å få "nålefølelse" når nålene står i er bra, men jeg tror ikke ordentlig smerte regnes som nålefølelse, da skal det vel heller være en utvidende eller dump følelse, kanskje verk eller vamefølelse eller noe annet som ikke er så veldig ubehagelig. Selvfølgelig, å få satt nåler i lilletåen er ikke noe godt, og det finnes mange nåler som er ubehagelige å få satt, men det skal ikke gjøre så vondt etter at de er kommet inn. Manipulering av nålene brukes av og til for å øke effekten av noen punkter i noen situasjoner, og det er heller ikke nødvendigvis godt, men der går det også an å si fra hvis det er for mye. Der hvor jeg går begynte de forsiktig, og manipulerer av og til mer nå når jeg er vant til å få nålene og vet at jeg tåler det . Men jeg hadde sagt fra med en gang framdeles om det ble for mye.
sheila Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Jeg synes også noen av de er vonde, har tatt for bl også og er helt enig med deg, de er ikke vonde i det hele tatt. Jeg har klart en fødsel så det gå bra! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå