plutomamma_har_nr3_i_magen Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jeg lurer på når de fleste forteller eldre søsken og resten av familien at de venter en liten? Jeg er bare 5 uker på vei, men har veldig lyst til å fortelle det til eldste datteren min som snart er 7 år, men mannen min vil vente,han syns det er alt for tidlig. I grunnen er jeg enig, men vet at hun har lyst på en liten søster eller bror så det hadde vært så morro å kunne si det. tenker selvfølgelig på skuffelsen det medfører om jeg mister, men det kan jo skje igjennom hele svangerskapet! Hva syns dere?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg ville ventet litt med mindre du er så utrolig dårlig at det vil kunne berolige henne med at det er fordi du er gravid du er dårlig og at du ikke er syk (barn bekymrer seg jo lett). Har selv en 6 åring og tenker det er best å vente til de 12 ukene er passert, da blir ventetiden litt kortere også.
tone-29 Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Du kan jo (hvis du klarer å vente fortelle det på julaften, som en liten ekstra julegave ? det blir sikkert stor stas:) Jeg var 4 mnd på vei da jeg fortalte 5 åringen min (eller mannen min gjorde det) og han vil ikke høre snakk om den nye babyen, så du er heldig som har et barn som gleder seg. Gruer meg til evt. sjalusiscener fra denne gangen både en 5 åring og en 2 åring;( Fra snart 3 barnsmor
Babyønske �� Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Fortalte det til hele familien når jeg var ca 8 uker. Er første så hadde jo ingen søsken å ta hensyn til sånn sett. Hadde mistet tidlig en gang før, men vi tenkte som så at hvis det skjer igjen, hvorfor holde det for oss selv. Det er jo såpass tøft at det faktisk kan være greit at nærmeste familie vet om det. Vi prøvde jo også en stund før det klaffet, så var ikke fritt for spørsmål om det snart kom en liten, noe som også var et tøft spørsmål å få. Derfor tenkte vi som så at de kunne være like greit at de visste det om vi mistet igjen, så fikk vi litt mer forståelse for hvorfor det tok sin tid før en liten var på vei. Den første SA'en vet de imidlertid ikke om, men det skjedde så tidlig at vi taklet den rimelig godt selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå