Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Noen ganger, oftest når jeg har mensen, føles det som om innsiden holder på å ramle ut... det er veldig ubehagelig Jeg opplevde ikke slik mens før fødsel, er det dette som er fremfall av skjedevegg? Det føles også som om livmorhalsen sitter lengre ned enn før.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Uff, jeg lurer også på akkurat det samme. Du beskriver det akkurat som jeg har det. Håper noen vet.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Ja, det er dette som er fremfall. Men etter det jeg har forstått så er det livmorfremfall, og det "drar" med seg skjedeveggene også. har det akkurat likedant selv ? litt ekstra nå som jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 ops, skulle være: har det akkurat likedant selv + litt ekstra nå som jeg er gravid.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Er det farlig på noe vis, må man være forsiktig ved graviditet eller noe sånt? Bør/kan man gjøre noe med det?
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Det er ikke direkte farlig, kun ubehagelig. Kan føre til problemer med urinlekkasjer, problemer med avføring ol. Etterhvert som vi blir eldre, og vevet gir enda mer etter KAN det hende at noe av skjedeveggene titter frem i skjedeåpningen osv. Det er mulig å operere, men det er ettersom jeg har forstått opp til legen å avgjøre om det er nødvendig. Jeg har hatt dette i bitteliten grad etter barn nr 2, og ble merkbart verre etter barn nr 3. Nå som jeg er gravid igjen kjennes det til tider veldig tungt ut nedentil, som om alt ramler ut. Det er uansett om jeg sitter eller står/går. Jeg mistenker at det blir enda verre etter denne fødselen... Når denne ungen er ute, og det har gått noen måneder, skal jeg høre om mulighetene for operasjon. Er ikke helt sikker på prosedyren der, men det aner meg at jeg må gjennom en "opptreningsperiode" før jeg blir henvist til operasjon. Hilsen den samme anonym som isted
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå