Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 Jeg hadde ikke kjøpt ferdig vaniljesaus til geléen til bursdagen i dag. Så da måtte jeg lage. Jeg oppdager at det faktisk tar ca. 5 min!! Enkelt og greit! Så nå syns jeg ferdig vaniljesaus er teit :-P Råenkelt: 2 dl h-melk 1 ts sukker 1/2 ts potetmel 1 eggeplomme 2 ts vaniljesukker Kok alt utenom vaniljesukker mens du visper. Så sett kasserollen i kaldt vann og visp til den er kjølig. Så ha i vaniljesukker. Vips, ferdig! hehe
zikosmor:) Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 leverpostei i skiver,hehe det finnes det ikke sant,eller er det bare meg som har drømt om det.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Hehehe, finnes det?? Det er jo bare rådumt! Sitter nå å spiser mammas hjemmelagede leverpostei! Namnam, den er best :-)
zikosmor:) Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 jeg er ganske sikker på at det finnes:),må si det at det kunne ikke falle meg inn å kjøpe det,er like fort å smøre jo.du må kose deg med mor sin hjemmelaga leverpostei.flink mor:)
metaMORfose Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Jeg synes det er mye rare matvarer. Men laksepølsene, som visstnok smaker vanlige pølser, det synes jeg høres mer enn unødvendig.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Laksepølsene smaker jo ikke det samme som vanlige pølser. De smaker laks, og er sunnere enn vanliger pølser. Men teite matvarer er egentlig alt som er ferdig oppskjært. Det er jo ikke sååååå vanskelig å skive feks. osten sin selv! Og ja, det finnes skivet leverpostei. Eller fantes iallefall. Lenge siden jeg har sett det i hyllene nå
mitt-skjønne-trekløver Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Tenkte på laksepølser med en gang jeg også. Fisk er fisk og pølse er kjøtt... :/
Gjest Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Er veldig glad laksepølsene kom jeg. Synes de smaker godt og bruker dem mye Da synes jeg kanskje "vanlige" pølser enten av fugl eller storfe tilsatt omega-3 er teitere. Vil man ha omega-3 så kan man enten spise fisk eller ta tran/kapsler.
NoDoubt Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Jeg syns oppskjært gulost er helt genialt:-) etter det kom i hyllene så kjøper jeg nesten aldri 1 kg ost lenger.
Endelig Mor til2:-)A04&C08 Skrevet 1. desember 2008 #11 Skrevet 1. desember 2008 knekkebrød med omega 3.....du må spise 40 knekkebrød for å få dekket dagsbehovet........
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #12 Skrevet 1. desember 2008 Hehe, 40 knekkbrød faktisk! Da er det lettere å ta en multivitamin altså! Laksepølsene har jeg ikke smakt....enda broren min jobber med laks :-P Syns de var skikkelig dyre! Og gutten her i huset spiser fisk, så da er det ikke nødvendig :-P Skivet gulost er godt på boller og greit når man skal på tur f.eks, men ellers så bruker vi kg-ost. Det er jo enkelt å skjære skivene selv og pakke dem i en boks....osthøvlen er tross alt norsk! hehe Hva med syltetøy på flaske? Skjønner at det er lettvint altså, men nødvendig? Nei. Om barna ikke liker jordbærklumpene, så er det bare å kjøre stavmiksern oppi glasset :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå