Prinsen & spiren Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 dere ikke vet helt sikkert når dere hadde el? Jeg vet 100% at jeg hadde EL 14-15 nov, og testet pos torsdag 27. Kan jeg overhode bli satt tilbake..? eller kommer det av andre ting?
atsjo Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg visste ikke heelt sikkert når jeg hadde el ettersom jeg ikke hadde mensen på lang tid før jeg plutselig var gravid. Men hadde en liten anelse. Jeg var på tidlig ul ca i uke 12 og det er ikke den beste tiden for å måle størrelse på babyen. Da jeg var på ul igjen rundt uke 17-18 ble jeg satt tilbake en uke for da stemte målene bedre. . Var vel eneste grunnen tror jeg
Babyønske �� Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 De går etter størrelsen på fosteret, og den beste tiden å sette en sikker termin på er på den ordinære ultralyden i uke 17-20. Da ser de på str på fosteret og teller seg fram til når fosteret vil være ferdig utviklet, og setter da termin. Man skal egentlig ikke telle seg tilbake til unnfangelsestidspunkt utifra den termin man får på ultralyd noen gang. Noen henger seg veldig opp i dette. Det skjer selvsagt at det blir feil også, men i de aller fleste tilfeller stemmer den termin man får på ultralyd. I begynnelsen vokser fosterene i rykk og napp, så en sikker termin er vanskelig å sette før i uke 17-20 da de fleste foster har samme str. I mitt tilfelle har jeg en annen menstermin en det lege/og jordmor satte på meg, fordi jeg vet jeg hadde lenger syklus enn 28 dager, og eggløsning senere enn "standard" 14 dag i syklus. Jeg vet også eksakt når jeg ble gravid. Jeg holder derfor en knapp på min egen menstermin, men henger meg ikke særlig opp i det. Så min "offisielle" termin er ultralydterminen, som er 1 dag før lege og jordmors menstermin. Min egen menstermin er 3 dager senere. Det er ikke så mange dagene om og gjøre, så spiller egentlig ingen rolle.
Kjærlighet <3 Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Med forrige visste jeg på dagen når jeg hadde el, og jeg testet positivt 3 dager før ikm. Likevel ble jeg flyttet 15 (!) dager på ordinær ul.. Men jenta kom på min dato da :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå