Gå til innhold

Stakkars Poamin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du reagerer med å uttrykke at du synes det er et overgrep å be et barn om å si unnskyld dersom du ikke er en autoritetsperson overfor dette barnet, tenker jeg at du må være utsatt for et eller annet overgrep selv. Det er faktisk en ekstrem mening.

Alle voksne er autoritetspersoner overfor alle barn. Alle handlinger som gjøres i det offentlige rom risikerer man å bli korrigert for, det hadde vært sunnere for samfunnet om fler gjorde det overfor hverandre. Da hadde samfunnet unngått mange problemer og kostnader. Folk hadde blitt mer knyttet til hverandre og tatt mer ansvar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du hi som er ekstrem. Jeg er enig med Poamin.

Helt greit å si at sånn var ikke fint å si, men å forlange en unnskyldning i barnehagen fordi en unge har sagt dumme bæsj bæsj. Da er dere ganske ekstreme.....

Skrevet

Det er da ingen sannhet at "alle voksne er autoritetspersoner ovenfor alle barn". En gang i tida var det slik ja, men da skal du en eller to generasjoner tilbake i tid og vel så det! - og så kan du spørre degselv og dem som er mye eldre enn deg om dette virkelig var så heldig, og om det virkelig gjorde at folk ble mer knyttet til hverandre og tok mer ansvar.

Vil du forresten fortelle hva du legger i begrepet "overgrep"?

Skrevet

Alle voksne er autoritetspersoner overfor alle barn? Er du helt frisk?

Det finnes skremmende mange voksne som utnytter og misbruker barn.

Jeg håper inderlig jeg klarer å lære barnet mitt å slett ikke se på alle voksne som autoriteter.

Det er utelukkende de menneskene som vi foreldre kjenner, som vi foreldre har godkjent og akseptert har vårt barn i sin omsorg, som har autoritet over mitt barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...