Gå til innhold

Hvor tidlig kan man ta ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet??

Jeg har blødd i over 2 uker nå, og trodd det har vært mensen som er ute av kontroll. Nå viser det seg at jeg er gravid. Skal til legen til uka, men selv om han sier alt sikkert er bra, ser jeg for meg at jeg ønsker ultralyd snarest mulig ettersom jeg har blødd en del. Må man betale det sjøl så tidlig, eller kan man få legerekvisisjon om man f.eks. har blødd slik som jeg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Siden du har blødd får du nok henvisning fra legen din, og slipper å betale. Jeg var på ul når jeg var 4+2, da så man absolutt ingen ting. Skal igjen på UL når jeg er 7 uker, håper på at man i hvertfall ser et bankende hjerte der!

Skrevet

Jeg hadde ul 5+0 (var hos legen av andre grunner og da jeg sa jeg var gravid foreslo han ul for å bekrefte graviditet og se at det var i livmoren).

Så heller ikke mye, kun er fostersekk (sort "lomme" på bildet) med noe grått grums i.

Når man er et stykke ut i uke 6 er det vanlig å kunne se hjertet på innvendig ul.

Skrevet

Takk for opplysningen :)

Jeg har ikke peiling på hvor lenge jeg har vært gravid, da jeg har trodd jeg har hatt mensen som tydeligvis ikke har vært det allikevel.

Jeg har litt vondt nederst i magen nå, og puppene er ømme men dette sier vel ingenting om hvor langt graviditeten kan ha gått?

Har tatt 3 tester i helga, og alle har vært tydelig positive.. så er rimelig sjokkert kan man si :)

Har legetime på onsdag ang. noe annet, så får vel ta det opp der...

Skrevet

Jeg fikk Ul på dagen etter at jeg var hos legen og fortalte om blødninger annehver dag... Vet dessverre ikke hvor langt på vei jeg er, men fra 5-7 uker. Jeg så ingeting på UL, bortsett fra den mørke "flekken" i livmoren. Ble jo naturligvis litt bekymret siden jeg hadde forventet å se hjerterytme. Skal tilbake imorgen (3 dager etter) for ny hcg for å sjekke at det lever.

UL var da gratis på sykehuset.

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg også har hatt mensen i mellomtiden (for 3 uker siden,- altså etter at jeg ble gravid) og legen sa det ikke var unormalt å ha blødninger i svangerskapet når man har hatt mensen etterpå.

Har også stikk i den ene siden daglig (eggstokk?)

-Hvis det kan berolige deg litt. :)

Skrevet

Takk for opplysninger :)

Har virkelig ikke det minste peiling på noe av dette, så bare spør jeg.

Blir nok å ta en telefon til legen imårra tidlig selv om jeg har time på onsdag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...