Gjest Skrevet 30. november 2008 #1 Skrevet 30. november 2008 .....og vært veldig urolig om kveldene og våknet på natta (hun har sovet hele netter tidligere). Hun har fått to-tre grøtmåltider, etter forslag fra helsesøster. I går ga vi bare grøt til lunsj og i natt har hun sovet hele natta! Var litt urolig etter hun la seg, men det var for at hun mista smokken. I dag skal vi prøve å bare gi mme, så mye hun orker. Så får vi se om det er det som gjør det. Hun er forresten 5 mnd i dag :-) Tenk at det akkurat nå er 5 mnd siden jeg ble kjørt på operasjonsstua.....DA var det godt med narkose hehe.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Men spørsmålet glemte jeg...hahaha. Noen som har opplevd det samme? var det jeg skulle fram til :-P
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. november 2008 #3 Skrevet 30. november 2008 Har ikke opplevd det samme, men tenker at når hun har begynt å få grøt,og er vannt til mer enn bare melk, så er det vel ikke lurt å kutte helt ut, men kanskje bare gi på formiddagen en periode.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #4 Skrevet 30. november 2008 Ja kanskje det. Hun gråter og vrir seg unna når hun skal spise grøt, men vi får prøve. Kan ikke gi opp av den grunn :-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Oi, nei, da er det kanskje greit å kutte ut for en periode, prøv å gi brød i stedetfor, se om hun har mer interesse for det. Hvorfor sa helsesøster at du skulle begynne å gi i utgangspunktet?
Gjest Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Det virka som hun var veldig sulten til tider, så derfor det rådet. Hun har ikke fått tenner, så brød er litt vanskelig. Vi får prøve oss frem....;-)
ana baroma Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Snupps her "gnagde" på brødskalker lenge før hun fikk tenner! De første tennene er ikke så mye tess til tygging uansett, så det er faktisk en del man kan spise fordetom:) Brød, banan, skrapa eple var hitter her i gården! Og fruktmos selfvølgelig:)
Gjest Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Åja? Da kan vi jo prøve det jo :-) Så gøy! Da lærte jeg noe nytt idag også :-) takk!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Lillemor spiste også brød tidlig, fra 4,5 mnd alder, hun ville ikke ha grøt noe særlig.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Smulen min ble også veldig sulten plutselig, var det som gjorde at jeg skjønte han trengte mer enn pupp. Han har vært glad i grøt han da, stort sett, er enkelte varianter han ikke vil ha. Helsesøster sa det var det totale kaloriinntak gjennom hele dagen som avgjorde hvor mett han ble og hvor godt han sov om natten. Hva med å prøve litt kokt havregryn blandet med moset frukt? Det har gått ned på høykant hele veien her
Gjest Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Vi prøvde med bare mme i dag. Gjett hvem som har vært i strålende humør, lett å legge og uten gulp! Jo da, snuppa vår det :-) Om det var riktig av oss vet jeg ikke, men så lenge vesla er fornøyd så er vi fornøyd :-) Gjenstår å se hvordan natten blir.....;-)
Gjest Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 *Krysser fingre* De blir klare for fast føde når de selv vil...enkelt og greit
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #13 Skrevet 1. desember 2008 Ja de blir nok det. Hun sov fra ca åtte til seks :-) Fikk så litt mme og sov til åtte! Så vi er nesten tilbake til det "gamle" :-)
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. desember 2008 #14 Skrevet 1. desember 2008 Da venter du ei ukes tid, og prøver igjen med litt fast føde:)) Kan jo hende hun er mer villig da.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #15 Skrevet 1. desember 2008 Jepp, det er plana :-) Skal vel ikke være enkelt det her.....
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 1. desember 2008 #16 Skrevet 1. desember 2008 Prøv evt med en annen type grøt enn den du har prøvd.
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #17 Skrevet 1. desember 2008 Ja, det skal jeg. Har prøvd bare Nestle maisgrøt og risgrøt. Noen som kan anbefale en god grøt?
Gjest Skrevet 1. desember 2008 #18 Skrevet 1. desember 2008 Har brukt Hipp hele veien og den har vært veldig populær. Spesielt den havregrøten med eple, men den er kanskje beregnet for litt eldre barn, husker ikke i farten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå