Gå til innhold

Jeg er såå ufattelig redd og bekymra..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett barn på 2 år. er alene om barnet og har alltid vært det. bf har sett barnet få ganger som baby.. til opplysning har bf en del kriminelle handlinger og straffer/ dommer bak seg for vold/ mishandling og han har et alkoholproblem. Han har også et stor kriminelt miljø han holder med i og her er det ikke snakk om hobbykrim..

med tanke på dette har jeg alltid vært skeptisk til at han skal ha barnet og har derfor sagt han får se barnet sammen med meg. da barnet var ett halvt år kom han med grove drapstrussler til meg og jeg måtte rømme med barnet mitt midt på natten for å komme meg i sikkerhet... han ble straffet for dette og har sonet denne dommen sammen med en rekke andre fra før av.. nå er det slik at han ønsker ett normaltsamvær md barnet noe jeg motstrider, da dette ikke vil være til det beste for ungen min.. han har sett barnet det siste året via tilsyn og det har vært en sak i over ett år nå. nå går han til hovedforhandling mot meg og krever ett normalt samvær m overnatting annehver helg osv...

hva trur dere? jeg er helt utafor og er så ufattelig redd for den lille ungen min... kan også nevnes at han under samværerene nå under tilsyn siste tiden ikke har tenkt på mat/ bleieskift etc.. så her er det noe med tankegangen... han er farlig og jeg er livredd han selv... er så redd for hvordan utfallet vil bli... :(

noen med erfaringer??

hilsen en meeget bekymret og desperat mamma som elsker sin lille over alt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke så mye erfaring med det her, men dytter den litt for deg jeg:-)

Sikkert noen her som har vært borti lignende...

Skrevet

Hmm...vel du kan jo altids flytte langt unna...

Skrevet

Saken din høres omtrent ut som min bortsett fra drapstruslene da. Og bf her har ikke såå mange dommer på seg. Men han får ikke ha samvær med barna, det har jeg skriftlig i fra barnevernet til og med.

Med så grove kriminelle handlinger +++ har du ingenting- å vøre redd for. Han blir avslått i enghver rettsak. Det verste som kan skje er at han får samvær under tilsyn noen timer i mnd. Så ikke vær redd :)

Hilsen ei som har gått samme løypa som deg!

Skrevet

H.I her..

Takk for svar.. Og jeg håååper du har så rett så rett... Men i det siste halve året nå har han har ukentlig kontakt og han ser hun på dette tidspunkt 6,5 time hver annen uke, fordelt slik at han ser henne en gang pr uke dog med tilsyn..

Men ifølge rettsystemet skal det jo veldig mye til for at jeg skal vinne ??noe som er helt bak mål spør du meg og alle de med litt vett i hue... han er jo rett å slett farlig .. spørsmålet er jo bare om retten velger tro på meg eller han for han har sikkert maange som kommer å sier han er såå flink og ordentlig.. han er å blir en psykopat og det er jo kjempe farlig.. huff nei jeg føler meg ikke trygg jeg asså.. hva må jeg regne med og blir det opptrapping.. tanken på at han skal ha barnet mitt alene og til overnatting gjør meg .. ja har ikke ord jeg.. det gåår bare ikke .. Håper at de forstår hva som er sannheten her og ser alvoret og skjønner at han ikke er til barnets beste,. Hvem mor ville overlatt barnet til en person man selv var livredd..man vil jo passe på barnet sitt.. :(

men igjen så takk for svar og jeg håper og ber om at du har rett..

Noen fler som har erfaringer eller tanker om dette her???

Hver så snill å si fra for jeg er utrolig takknemlig om dere vil dele det med meg..

Skrevet

Jeg er i litt samme situasjon som deg! X-en ruser seg ikke, men han har trua meg med kniv for å få sex over en periode og han har møtt opp til samvær med kniv. Han har aldri stilt opp som pappa for han har vært for opptatt med seg selv! For en mnd siden stevnet han meg for retten og vi var på forberedende rettsmøte for noen dager siden. Vi skal ha en prøveperiode hvor han skal ha samvær under tilsyn (av en på fvk) en gang i mnd i 4 mnd. Så skal vi evaluere etter de mnd og komme frem til noe! Så jeg føler at om 4 mnd kommer vi til å være tilbake til der vi er nå fordi jeg uansett ikke vil sende barnet mitt til en så ustabil mann.

Det er ufattelig vanskelig dette her! Vi vil kun det beste for våre barn, og det føles så grusomt når vi må sende våre barn til personer vi overhode ikke stoler på og er redde for! Jeg sitter med mange av de samme følelsene som deg... Jeg håper det ordner seg for dere...for det beste for både deg og barnet ditt... Sender deg en god klem

Skrevet

H.I her..

Takk for svar og jeg føler med deg..

Men skjønner ikke no jeg hvorfor må jeg starte så mye lengre frem enn dere andre a.. hmm .. en gang i mnd i 4 mnd.. det første han her fikk var en dag annenhver uke i to timer... nå blir jeg ialfall redd for å tape..

huff.. vet ikke hva jeg gjør jeg om det skjer... takler det ikke trur jeg..

Men takk for svar og sender en klem tilbake :)

Skrevet

Faren til sønnen min er narkoman og har sonet en del dommer. Han har truet oss flere ganger, fra da min lillegutt lå i magen!

Da sønnen min ble 2 år hadde vel fra sett han 10 ganger tenker jeg, far hadde klart og bli nykter og ville nå begynne og se sønnen sin fast..... i samsvar med barnevernet og psykolog ble dette nektet 1år fram i tid for og se ann hvordan det gikk med far. Far klarte seg uten kriminalitet, lovbrudd og dop i 3mnd men pån igjen.. barnevernet og psykologen har kommet fram til at dette ikke er stabilt for gutten min og at far ikke får ha samvær. Saken ville blitt ledd av skulle han tatt dette i retten for han har ikke noen sak grunnet sin oppførsel og tidligere trulser. De har sagt til emg at vis han viser over lang tid bedring så kan han begynne med samvær med tilsyn og evt med besteforeldre etterhvert!

Du har ingenting og bekymre deg for her tenker jeg!

Lykke til :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...