lego Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Vi har veldig lyst til å kjøpe oss en hund. Og har faktisk funnet en vi kunne ha tenkt oss, men... Så var det den for og imot listen da... Vi har tid nå og vi penger til det nå, vi har to katter og en sønn på 3, så vi er ikke de som er mest på farten uansett liksom. Men vi venter ett barn i april. Da vil hunden være ca 6 mnd. Så det vil jo bli meg som får mesteparten av jobben uansett. Ihvertfall så lenge jeg går i permisjon. og det vil også bli meg som kommer til å gå på valpekurs. (det er mest fordi jeg trenger det mest, sambo er vokst opp med hunder og kan veldig mye) http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=15629252&sid=xz1cabKEXII342464&WT.svl=Link Hva tror dere?
rampete robin Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Rottweilere er jo så fine :-) Er en avveining om dere skal få nå eller senere. Er jo mye arbeid med en valp, men det vet dere jo alt. Litt lettere går det også når dere er vant til hund fra før av. Men tenk om dere får en baby med kolikk, som tar mye krefter og tid fra dere? Da blir hunden lett nedprioritert en stund. Og det i en periode den krever litt. Men man kan jo ikke tenkte det værste hele tiden :-) Sjalusi kommer kanskje til å bli et tema når minsten kommer til verden. Guttenungen er da 3,5 år og er vant til hele deres oppmerksomhet. Rart om han ikke blir sjalu og krever litt ekstra oppmersomhet. Får dere hund før fødselen så kan det kanskje minske hans sjalusi mot babyen. Hvis han da blir sjalu, ikke sikkert det. Har dere bestemt dere for å anskaffe hund før eller siden, og dere har lyst på en av de valpene, så hadde jeg vel kjøpt. Finner alltid unskyldninger for at ting ikke passer, så det er bare å hoppe i det først som sist :-) Hund er jo så koselig!!
lego Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 Det er akkurat de tankene vi sitter med. Hva om, hvis om, dersom.... :s Vi kan få ett barn som får kolikk, eller noe annet som krever sitt. Mini kan bli sjalu. Kattene kan reagere, både på hund og på baby... Sambo jobber bare på kveldene nå, og kommer til å fortsette med det en stund fremover, så han vil jo evnt få mesteparten av jobben og oppdragelsen nå, og evnt også siden. Er litt redd for at hunden da bare hører på sambo... :s Jeg jobber 100% og er realtivt sliten på kveldene, håper jo at det skal bedre seg, men jeg blir jo bare større og større for hver dag som går. Det med å gå turer osv er ikke noe særlig problem, det vi tenker mest på er jo den første tiden hvor den må lære seg alle regler og bli stuerene osv. Det er jo litt av en jobb. Kjøper vi nå så vil jo det meste av det være på plass innnen babyen kommer. Evnt hvis vi venter med å kjøpe, orker vi både oppdragelse på en valp og en nyfødt...? Bare lufter tankene... Blir glad for innspill!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Etter, helt klart. Dere vet ikke hvor krevende den nye babyen kommer til å være. Selv om dere har barn fra før, så vet dere ikke hvordan nr 2 kommer til å bli, eller hvor mye tid og overskudd dere har til overs når dere har 2 barn.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Om dere har penger til det nå, så er det jo ikke verre enn å sette de på sparekonto til babyen er så stor at dere ser om dere har overskudd og tid til en valp.
MathildeC Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Vi tenkte på å skaffe oss hund, men da barnet vårt ble født var jeg såååååååååååååååååååååååååååååå takknemlig for at vi ikke hadde det! Sikkert mange som takler det, men jeg hadde ikke taklet det.. tenk å skulle opp tidlig og ha TO små som trenger din hjelp, og har helt forskjellige behov.. En vil ut å tisse, den andre skriker og vil ha melk. Stress..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå