Gå til innhold

Flere med sukker i urinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på forrige kontroll (var da i uke 27) og fikk påvist sukker i urinen, og ble kjempeurolig. De målte langtidsblodsukkeret, og dette var på 5,1 som var veldig bra. Jeg har også vært på glukosebelastningstest på sykehuset, denne var normal. Har slike strips til å kontrollere urinen med hjemme, og har blitt litt opphengt i å bruke disse. Når jeg har spist noe søtt, eller drukket juice, så har jeg posistivt utslag på glucose. Blir nervøs av dette jeg..Livredd for å få sv. diabetes. Noen erfaringer eller betryggende ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

da jeg var hos jordmor no i uken fikk jeg beskjed om at jeg hadde sukker i urinen!! er snart 20 uker.ble litt engstelig...har lest litt på nette om det.!men ble ikke så mye klokere av det.. lurer på hvorfor man får sukker i urinen? og er d farlig??har hørt at man må holde seg vekke fra søtsaker osv.... stemmer det??

Skrevet

Jeg hadde det samme faktisk, i fler uker, er nå i uke 23, og det viste seg å være en urinveisinfeksjon, uten at jeg kjente den engang :S så etter endt behandling forvant sukkeret :)

Men husk det er vanlig å ha +1 i sukker og +1 i protein utover i savnegerskapet, og det betyr ikke at det er grunn til alram :)

Selv hadde jeg +3 i fler uker, og blodsukker på 2 så det stemte i grunn dårlig sammen :S Men følg med på det da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...