Gå til innhold

Da var NAN posen endelig tom!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står at posen bør brukes innen 2 uker, men vi har brukt 1 mnd på den... Har ikke merket noe på junior. Flere som har overskredet dato og erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville du drukket melk som gikk to uker over dato??

Skrevet

Og siden det bare er to ukers holdbarhet på den så regner jeg med dere bruker Nan HA1? enda bedre grunn til å følge datomerkingen!

Skrevet

Har ikke noe problem med å drikke melk som har gått ut på dato, men ikke to uker på overtid.. Juice skal også drikkes 4-5 dager etter åpning, men her kan det fort gå 14 dager før den er tom. Og tørrvarer med et par års holdbarhet kan jeg gjerne bruke 2 år etter minst holdbar til dato. For ikke å snakke om egg som kan være mange uker gamle. Har aldri tatt skade av det...

Skrevet

Vet du, det tror jeg ikke noe på. Juices gjærer, i hvert fall på to uker. Tørrvarer er sikkert ok, melken går an å drikke et par dager etter dato om den har vært uåpnet og eggene holder seg i tre mnd. etter dato så lenge de blir oppbevart i kjøleskap. Jaja noe er ok, men noe av det du sier tror jeg ikke på!

Skrevet

Nan 2 har holdbarhet på fire uker etter åpning.

Skrevet

Tro hva du vil, men tropisk juice holder seg fint i kjøleskapet i 14 dager! Melka trenger ikke være uåpnet for at jeg skal drikke den etter dato. Merken om kartongen buler eller på smaken om den ikke bør drikkes.

Sjekket min nan 2, står bare to uker holdbarhet på den. Finnes det forskjellige utgaver av nan2??

Skrevet

Juice holder seg helt fint 2 uker etter åpning!

Skrevet

Si det, om de ikke har endret det nå de siste mnd. så stod det fire uker på min. Nan HA derimot hadde to uker. Mulig de har endret det nå de siste to mnd.

Skrevet

Fås kjøpt på apoteket for allergiske barn.

Skrevet

Pleier å ha det i en tett boks, da holder det seg. Men vi bruker en pose på 14 dager, så er jo ikke noe problem. Kan ikke sammenligne pulver nan med vanlig melk, juice, egg osv.. Nan er jo PULVER!!! Ferdig nan er jo noe helt annet, der ser jeg på dato. Men det bruker vi bare i nød på tur

Skrevet

nan er jo faktisk pulver da, og pulver er tørrvare. tror neppe noen tar skade av å drikke det. kan jo ikke sammenliknes med vanlig melk, da måtte det i tilfelle vært snakk om flytende nan, den ville jeg ikke brukt etter holdbarhets datoen.

Skrevet

Er enig med anonym her. Har jobbet med bl.a. tørrvarer og kjølevarer. NAN pulver er tørrvare og holder seg lenge etter "utgått dato". Setter dette i parantes, da tørrvarer (pulver) holder i årevis etter utgått dato om det er uåpnet. Poenget er at man er pålagt av myndigheter å sette en dato selv om produktet faktisk "overlever" i årsvis etter den datoen. Dette gjelder særlig pulver/tørrvarer og hermetikk. Mange av disse produktene kan faktisk vare i en evighet.

Man kan ikke sammenligne et åpnet pulverprodukt som NAN med et kjøleprodukt som melk. Det blir som å sammenligne en ananas med ei kongle. Så lenge den åpnede NANen har stått tørt og uten fuktighet så er det ikke noe problem med at den har blitt brukt etter utgått dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...