Gå til innhold

Sønnen min på 6 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg synes at han er gammel nok til å selv plukke opp ting han mister på gulvet, spesielt mat som fort blir nedtråkket.

Men i det siste er han blitt så sta, og nekter å høre på meg, og nekter å plukke opp. Eg synes av prinsipp at det ikke er min oppgave å gå å plukke opp alt etter han, fordi han er stor nok til å fikse ting selv også. (det er ikke snakk om at han må vaske eller noe, bare plukke opp)

Er det galt å tvinge han til å ta det opp? Eg kjenner at eg blir kjempeirritert når han ikke gidder å bry seg, og da vil jeg iallefall at han skal plukke opp selv!

Og er han på en butikk, så MÅ han plukke og ta på alt, og ramler noe på gulvet, så nekter han å sette det på plass. Er det normalt på den alderen? Kva bør eg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville vært konsekvent. Ikke gå fra bordet hvis ikke han plukker opp etter seg, ikke være med på butikken om han ikke plukker opp etter seg. Syns det høres litt ut som grenseutprøving..

Skrevet

Gidder ikke ta krangelen på butikken f.eks, men er kjempeirriterende! Ja, jeg "tvinga" han til å plukke opp, hvis ikke måtte han gå på rommet sitt. (vet at rommet ikke er bra å bruke sånn, men vi har ikke så stor plass) Han gikk på rommet først, og begynte å gråte, og skulle få meg til å synes synd på han. Noe jeg ikke gjorde. Jeg derimot gikk inn å snakka med han, og forklarte at han er stor nok til å høre etter, og hvis ikke så ble det ikke noe barne-tv. (er bare det som nytter)

Jeg måtte nesten bære han tilbake til bordet for å plukke opp, og stå der helt til han hadde gjort det. Bare lurte på om jeg er slem da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...