Honningmelon Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Jeg, sambo og barna våres på snart 5 år og 2 år hadde vært hos svigermor og spist middag i dag, og skulle dra hjem. Svigermor bor i et lite hus som tilhører en gård, og veien til henne går over gårdsplassen. Sambo kjørte, og vi så han på gården dreiv ute med traktoren sin med snøfreser på da vi skulle dra. Vi skulle så kjøre opp en liten helling på denne veien da han stod med traktoren sin på sida av veien. Sambo ventet litt for å se om han stod stille, så det var klart til å kjøre, og han kjørte. Så rygger plutselig traktoren, og jeg ser den kommer nærmere. Den rygger rett inn i sida på bilen (hvor minsta på 2 år sitter), og jeg hører glass som knuses. Jeg snur meg, og fikk sjokk når jeg ser en del av snøplogen har knust hele ruta, og er langt inn i bilen, bare noen cm fra hodet til minsta... Den traff henne ikke, for den traff setet i sida. Takk og lov for setet! Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd om vi hadde vært en halvmeter lenger bak... Det gikk heldigvis bra med alle, men vi fikk oss en skikkelig støkk, og jeg er skjelven enda. Bilen kan vi jo ikke kjøre, og er redd for den er blitt skjev i ramma, og dermed vrak Også lurer jeg på, hvem har egentlig skyld i dette? Han med traktoren mente det var delt skyld? Vi kjørte på en privat vei, som går over hans gårdsplass, men det er en gjennomfartsvei. Vi hadde lys på bilen og traktoren stod stille når vi begynte å kjøre. Traktoren hadde ingen varsellys på seg, annet enn de lysene som er på en traktor. Foreldrene mine mener at han helt klart har skylda ettersom han SKAL se seg for før han rygger. Jeg blir nervøs og usikker...
velsignet med to Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Den som rygger har vel alltid vikeplikt? Huff, for en forferdelig opplevelse, glad det gikk bra!
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Den som rygger har ALLTID vikplikt, samma f... om det er privat vei.. Private veier skal da ikke ha andre trafikk regler de an offentlig vei? Ta kontakt med forsikringsselskapet deres og forklar saken og spør dem om hjelp. Jeg er temmelig sikker på at det er hans feil og ikke noe delt skyld.. Og veldig bra at alt gikk fint med alle sammen :-)
-------- Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Han jeg bor med sier, det er alltid den som rygger som har skylda.. Herregud for en opplevelse dere hadde. Skjønner godt den sitter i ja.
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Den som rygger får som regel skylda, har ALLTID vikeplikt da. For en forferdelig opplevelse:-( Godt alt gikk bra med alle i bilen da, og ingen ble skadet.
Odine! Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Hvis veien går gjennom gårdstunet, så synes jeg han på traktoren har skylda, om veien er aldri så privat. Man må se seg for, selv om man er på egen vei, og det ikke kjører mange biler der.
Gjest Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Å,herregud, jeg blir helt skjelven av å bare lese det jeg!!! Hadde det vært på offentlig vei, hadde han uansett hatt skyld. Jeg vet ikke om reglene er anderledes på privat vei. Men vet du, jeg kan ikke tro noe annet enn at han har skyld. Han så seg jo helt tydelig ikke for!
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 så forferdelig opplevelse!! og så godt det gikk bra! jeg var selv i en ulykke med meg og jenta mi ( 2 år den gangen) i bilen. vi gikk rundt og setet hun sat i løsnet og havnet ut av ruta og under bilen. De sekundene det tok fra jeg skjønte at vi hadde overlevd til jeg så at ikke jenta mi var på plassen sin i bilen og som jeg løper ut og ser henne under bilen virker som timer og jeg kommer aldri til å glemme det. Jeg stod bare å skrek av full hals og hadde de dratt henne fram død der så er jeg helt sikker på at jeg hadde blitt mentalt skadet!! Men hun overlevde og hadde ikke en skramme. Jeg har aldri vært så glad, lykkelig og alle slike ord i hele mitt liv. De som kom bak oss ringte dette inn som en dødsulykke men heldigvis kom vi begge fra det uten noen skader så skjønner at det er skremmende og at du er overlykkelig nå jeg ble ganske tussete etter denne ulykka og har om mulig blitt enda mer hønemor og veldig, veldig knyttet til jenta mi. Kan fremdeles (2 pr etterpå) gråte når jeg brer over henne når hun sover om kvelden, bare fordi hun er her enda
Honningmelon Skrevet 29. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2008 Ja, det er det mest skremmende jeg har opplevd til nå, uten tvil, og jeg er overlykkelig for at det gikk bra. Begge ungene ble skremt og redde stakkars, men tror de tar det bedre enn oss. Ja, jeg kan ikke skjønne noe annet enn at han med traktoren har skylda. Men, han kom liksom i forsvar med en gang. Fikk vel sjokk han og. Jeg håper og tror det går i vårt favør.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 traktoren har skylda.... dessuten betaler de vel ikke egenandel på traktor engang... men det viktigtigste er at det gikk bra med dere... )
Edelweis Skrevet 29. november 2008 #11 Skrevet 29. november 2008 den som rygger har jo vikeplikt, sånn er det bare. må ha ansvarsforsikring på traktorer også, å har man gård, så har man vel forsikring på utstyret sitt, det er jo kostbare saker. uansett da, så er det hans feil. jeg hadde IKKE gitt meg å gått med på skylddeling. idioten kunne ha sett seg for. ble han ikke redd selv da? bobla-lykkelig: jeg begynnte å gråte da jeg leste svaret ditt. takk og pris for at det gikk bra. å jenta di kom unna uten skader.=)
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 29. november 2008 #12 Skrevet 29. november 2008 det er alltid den som rygger som har vikeplikt. privat vei har ingenting med saken å gjøre
Gjest soviroduveslespire Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Regelen er helt klar her: den som rygger har vikeplikt - og vil alltid få skylda.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå