Gå til innhold

Ang. bordskikk.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen fortelle meg hvorfor det er så mange som ikke bryr seg om smatting, tygging med munnen åpen, for mye mat i munn, snakke med mat i munn osv. Jeg kjenner jeg blir kvalm bare av å skrive om det, det er det verste jeg vet, og jeg har store problemer med å spise når jeg er til bords med folk som ikke ha munnen igjen! Jeg har selvfølgelig lært datteren min ordentlig bordskikk, og det gjelder bogså å sitte til alle er ferdige, sitte på rompa på stolen, sitte rolig, være høflig osv.

Men det jeg har lagt merke til med andre barn vi har på besøk, og det er mange og ofte, er at de sitter ofte fint, er høflige, spiser det de får for det meste, MEN de klarer fader ikke å holde munnen lukket, de smatter så maten spruter. Ser også maange voksne som sitter å tygger med munnen åpen, og det er direkte ufyselig! Er ikke dette viktig for folk? Jeg klarer ikke å forstå at en fam. på 5 f.eks. kan ha en koselig middag når alle sitter og lager lyder og snakker i munn på hverandre med mat i munn!

Fysj, måtte bare få det ut! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, jeg har litt av det samme problemet, smatting er veldig irriterende:) Snupps på ett år smatter jo litt, men det er litt tidlig å tape igjen munnen hennes:) Mens storebror har jeg brukt tre år på å avvenne. Han er jo mest hos mamma, og der er det ikke så nøye på akkurat den biten - så bordskikken er mitt domene. Men det begynner å bli bra:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...