Rosie the riveter Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hvordan lager dere hjemmelaget pizza? Hvilke ingredienser er must? Noen som vil dele oppskriften sin med meg?
Gjest irismor Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 1 pk pizzabunndeig fra toro, familiepakken. 1 glass pizzasaus (kjøper den på kiwi med grønt lokk) fersk champignon mais pølsebiter/skinke/kjøttdeig alt ettersom hva vi har lyst på. tomater løk revet mozarella fra arla Det er vår hjemmelagde pizza =0)
It's all about me Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Min favoritt: Møllerens pizzabunn (bedre enn hjemmelaget) Knorr pizzasaus på pose. Laget med mindre vann og uten kjøttdeig. På bunnen smøres først sausen så ost. Deretter marinert kylling, Peppes kjøttboller, champignon og soltørkede tomater. Litt ost på toppen for å pynte litt, men bare litt. 95% skal være under toppingen. Når det kommer tilø marineringen av kyllingen heller jeg bare det jeg har av krydder i skapet i litt olje....
LegallyBlond Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Når vi lager den helt enkle og klassiske lørdagspizzaen vår gjør vi det sånn: *1 pakke toro pizzabunn *1 kjøttdeig * 1 eller 2 pakker toropizzafyll *paprika i strimler *løk i strimler *ost Følger steikeinstruksene på posen Synest det er kjempegodt med denne helt enkle versjonen =) Ellers er det bare å legge på fyll etter ønske.
Gjest Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Jeg lager pizzabunn av vann, hvetemel, tørrgjør, salt og litt olje. Forsteker bunnen i ca 10 minutter. Pizzasaus har jeg alltid i fryseren. Lager store porsjoner som jeg fryser ned. Lager av hakkede tomater, masse løk og hvitlak sammen med godt krydder. Koker lenge(!!) og når det er avkjølt tar jeg et par-tre ss. pr pose.... På den forstekte pizzabunnen har vi da altså pizzasaus, ost, skinke, pepperoni, sjampinjong, løk.... osv. Alt etter hva vi har i skapet. Personlig synes jeg ikke at "kjøttdeig-pizza" er så veldig godt... så vi varierer gjerne på skinke, pepperoni og kylling. Jeg synes at man får en sprøere og bedre bunn med å forsteke den. Dessuten kan man lage en mer "flytende" deig når den skal forstekes. Dette gjør at bunnen blir luftigere også.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Jeg lager tomatsaus av hakkede tomater, hvitløk, løk, paprika og oregano. Kanskje mais i også. Bruker som regel kjøttdeig, men det er godt med pølsepizza også=) Lager pizzadeigen litt på gefuhl, blander sammen det som trengs... Noen ganger bruker jeg toro posesaus, syns den er god=)
Bettybu Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 løk kjøttdeig tomatpure hakket tomater (boks) Stekt bacon En dash fløte Krydder, Dolly Dimple er god en liten dash sukker, runder av tomatpureen Ost på toppen, Jalsberg er best... Bunn er mel, gjær og olje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå