¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hei. Jeg har ei datter som har melke allergi. Syns det er veldig synd at hun ikke kan få slik sjokolade kalender som oss andre. Noen som har sett at de har det noen steder?? Hvis ikke tenkte jeg at jeg skulle smelte en slik sjokolade hun kan ha og helle de over i formene!? Hun får jo pakkekalender uansett, men siden mor og far har slike sjokolade kalendere tenker jeg det vil bli rama skrik, da hun bare er 21 mnd! Hva gjør dere med barn som har melke allergi?? Spørsmål nr to. Det er jo så mange oppslag med at forovervendte bil stoler ikke er gode nok!Jeg har to slike store "maxi cosi" eller hva de heter, som ble kjøpt på sommeren i fjor!Ville dere kjøpt nye? Syns jo at hvis biltilsynet vil at alle skal bytte dem ut med bakovervendt, bør jo prisene bli betraktelig lavere! Da vi kjøpte disse setene kom de godt ut i test, og syns det er veldig rart nå et år senere, anbefaler de bare bakovervendt! Jeg vil jo ha det beste til mine barn, derfor lurer jeg på om hva dere gjør!!
Lykkelig-nr1 Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Heihei! Hvilken melkeallergi har hun, og er hun veldig allergisk? Jeg sliter mye med allergi selv (laktose og fruktose), men kan spise det meste i små mengder, også er det jo bare en liten sjokolade hver dag men er klar over at noen allergier er så ille at man ikke skal spise noenting. Slik jeg har hørt skal man iallefall det første året kun bruke bakovervendt bilstol. Tror det har noe med nakken å gjøre i en evt. kollisjon. Men jeg er ikke helt sikker, kanskje en forhandler av bilstoler kan gi deg mer informasjon om det? Lykke til med begge deler uansett!
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 Hun har melke protein allergi, dvs hun kan ikke ha en smør klatt en gang! De mener det er håp om at hun kan vokse det av seg innen hun er tre år. Men har hun det fremdeles da, må vi regne med hun har det resten av livet! Hun brukte det lille maxicosi sete bakovervendt helt til hun ikke passet det lengere, deretter ble det forovervendt sete. Prinsen i magen kommer til å bruke hennes den første tiden, men lurer på om jeg skal invistere i et nytt til henne! Tusen takk for svar!Lykke til med graviditeten og lykke til med allergien din også, vet det er lite dere kan ha, men håper at det blir mer og mer varer som er tilpasset allergikere!!
Gjøkeredet③ Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Hei min kjære svigerinne:o) Fant denne til deg, i tilfelle du ikke har lest den før.. http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=926 Nå skal jeg på julebord og spise pinnekjøtt.. Jippi.. Ha en fin kveld.. Gi en stor suss til min elskede niese.. Klem
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2008 Så koselig,spis mye da så starter det kanskje fødselen..hehe:) Da blir det nok nytt sete på snuppa!! Får prøve å selge de andre da! Will do:) Kos deg!
2hærligegutter Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Jeg kjøpte haribo kalender til vår eldste, når han var alergisk, han har vokst det av seg nå
2hærligegutter Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Hei suzy Gutten vår ble testet for melkaleri når han var 10 uker, vi hadde streng diett på han frem til han var 4, da begynte jeg forsiktig å teste det ut, og da hadde han ikke lenger melkealergi(proteinet), det eneste han har igjen er hund, katt og gress. Så det er håp. Den yngste skal testes på mandag, han er nå blitt 8 mnd. (så er inne å sniker litt fra småtroll)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå