Gå til innhold

når våkner barna deres om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har fått et veldig stort problem her og hatt det nå i et par uker..ungen her i huset våkner mellom halv 5 og halv 6 om morgenen..holder på å gå på veggen her..han legger seg klokka 19 og sovner med en gang for han stuper her.Han sover 3 kvarter i barnehagen også.

Har prøvd å kutte ut luren uten at det hjalp.da ble det bare værre..han er faktisk lys våken om morgenen på den tiden og nekter å sove igjen..Vi vet virkelig ikke hva vi skal gjøre..hjelper ikke å legge han senere heller.har prøvd det også..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi legger seg 7 å våkner mellom 7 og halv 8. Hun har ikke hatt duppen siden hun ble 2 år ( når er hun 2,5).

Prøv å hold senga frem til dere skal stå opp, ikke la han få duppen sin å legg han kl 19. Det tar nok noen dager før han skjønner tegninga, men har gjør det nok til slutt :-)

Lykke til :-)

Skrevet

2 åringen min sover til mellom 08 og 09. Hun legger seg ca. klokka 19.

Hun sover bare på dagen innimellom, og da tar det lenger tid før hun sovner.

Skrevet

Hun står opp mellom 6.30 og 7. Sover av og til en halvtime på dagen:)

Skrevet

Snuppa her på 2 1/2 har alltid vært, og er, en morgenfugl. Sovner mellom 19.00 og 19.30, og våkner et sted mellom 05.15 og 05.45. Har prøvd "alt", og det å legge henne senere hjelper i hvert fall ikke. Har vel innsett at det er hennes rytme, men vi har en regel på at vi ikke står opp/går ut av senga før 06.00.

Skrevet

godt å høre at han ikke er alene om å stå opp så tidlig.hehe.

nå om søndagen som var sov han til 7 og idag var han oppe halv 6,men jeg lar han ligge lenge før jeg går inn til han..han ligger å synger og roper at han har lalla og ikke er trøtt,men jeg venter fordet.hehe..

Skrevet

Mina sover fra 19-07. Men jeg har hatt perioder hvor hun våkner tideligere også, men jeg legger enne ned i senga igjen og går ut. For hun er trøtt. Gir meg ikke. Så går det seg til

Skrevet

Har to gutter, en på 3 år og en på 2 år. De sover fra 19 til 07. Minstemann sover 1-2 timer på dagen.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jenta vår sover fra 1930 til 0600 stort sett. Noen ganger er vi så heldige at hun sover til nærmere 7.

Hun sover en times tid på dagen.

Skrevet

Min 2åring er et skikkelig murmeldyr =) legger seg mellom 19 og 1930, og sover til 9-9.30... =)

Skrevet

Han sover forresten ikke i barnehagen, men kan duppe litt på vei hjem i bilen.. =)

Skrevet

Lukas legger seg mellom 20-21, sover da til mellom 8.30-9, han sover 1-2 timer på dagen.......

jeg må OFTE vekke han siden han skal i bhg, vil gjerne han får med seg frokosten der....hehe

Skrevet

Har desverre forandret rutinen sin en time her i våres, var da ca 2 år og 2-3 mnd. da sovnet hun 19 og våknet kl. 7 perfekt for en jente som må opp da når hun skla være tidlig i bhg.

Men så begynte hun å sovne kl. 20 og våken kl. 8 det er jo kjempedeilig i helgene, men det hadde vært bedre med den andre tiden.

bare rotet med soving på dagen i våres men nå i sommer men slutett å sove på dagen i sommer.

Skrevet

Gutten min på 2,1 legger seg somregel 7, sover da hvertfall til 7 om ikke lillebror vræler noe veldig før og vekker han:p Men sover ofte lengre også..rekorden er vel 9.30,men da var han senere iseng:p

Han sover forresten opptil 3 timer på dagtid,men prøver å vekke han senest 14;)

Han hadde en periode i høst, trur det var omtrent når han starta i bhagen..da våkna han også i 6 tida..prøvde å korte ned hvilen på dagen uten at det hjallp i det hele tatt, så bare fortsetta som vanlig å etter en stund så begynnte han å sove lengre på morgenen igjen..så jeg råder å ikke kutte daghvilen så lenge han sovner når kvellen kommer;)

Skrevet

sliter her og.... han er opp mellom halv fem og fem hver morgen!!! sover en liten dupp i bhg, legger seg kl 1930-20. tror vi må prøve å kutte luren, for dette orker jeg ikke!

Skrevet

jenta mi har altid vært en morgenful hun også. Legger henne rundt 19-19:30 sover hele natta til kl 5-6 men da kommer hun i senga vår og sover til 7 halv 8. HAr prøvd å få vekk denne rutinen med at hun kommer i senga vår men det funker ikke. Vi synes det er helt greit at hun kommer i senga vår så da gjør det vel egentlig ikke noe.

Skrevet

Her er det morgen og full fart mellom kvart over 6 og kvart på 7. Hun legger seg kvart på 7 og sover fortsatt på dagen. Men om hun legger seg senere og går glipp av dagsluren sin så betyr ikke det at hun skal sove noe lengre, det er jo bare noe tull he he

Skrevet

2 år : 20.00 - 06.15.

Det å legge senere resulterer ikke til senere oppvåkning men til en surere unge.

Sover i tillegg 1-2 timer på dagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...